The Hungarian advertising market is expected to grow by 7 percent this year
The Hungarian advertising market is expected to grow by 7 percent this year, mainly due to the competitive sector, as 2020 is expected to be a quieter period for political ad spending than 2019 – the annual Dentsu Aegis Network forecast for 59 countries was sent to MTI on Thursday.
In Hungary, the expansion of the advertising market is partly caused by the so-called media inflation, when the two major merchants selling television advertising space raise their prices significantly, the indirect effect of which can also drive up the prices of other media types. (MTI)
Related news
The GVH Digital Awareness Program helps you recognize the tricks used by advertisements to influence you
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >NKFH: every fourth advertisement is objectionable
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KSH: the gross average salary was 693,700 forints, 9.0 percent higher than a year earlier.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Corn market: weak harvest, growing uncertainty, shifting imports
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Data-driven decisions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >