The flat advertising tax would put more burden on the medium-sized media companies
A five percent tax on advertising would quarter RTL’s burden and would halve TV2’s burden, while the budget revenues will slightly decrease – Világgazdaság Online calculated.
However, the smaller publishers will not be exempted from the payment of dues, but the new tax will mean more burden to the moderately large media companies.
With the exception of RTL, TV2 and SANOMA everyone in the new media market will pay more with the flat advertising tax, if its rate will be really 5 percent rate. (vg.hu)
Related news
The GVH Digital Awareness Program helps you recognize the tricks used by advertisements to influence you
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >NKFH: every fourth advertisement is objectionable
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Industrial production is still declining in Hungary, but is already increasing in the EU
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Food inflation accelerated in Germany in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Trends come and go, but bread remains – most Hungarians swear by sourdough
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >