A közepes méretű médiacégek rosszul járhatnak az egykulcsos reklámadóval
Az RTL terhét negyedeli, a TV2-ét felezi egy öt százalékos általános reklámadó, miközben a költségvetés bevételei enyhén csökkennek – számolta ki a Világgazdaság Online. A kisebb kiadóvállalatok azonban így nem mentesülnek a fizetési teher alól, de sokkal többe kerül majd az új adó a közepesen nagy médiacégeknek.
Az RTL, a TV2 és a SANOMA kivételével mindenki rosszabbul jár a médiapiacon az új, egykulcsos reklámadóval, amennyiben annak mértéke valóban 5 százalékos lesz. A most érvényes sávos rendszernél az egybeszámítások miatt érdekes a médiacégek bevételeinek összeszámítása, ám ez alapján is csak három konglomerátum esett a nagyobb kulcs alá: legfőképpen az RTL, és kisebb mértékben a TV2, illetve a Sanoma.
A Világgazdaság Online számításai szerint (amelyben nincs benne a közmédia reklámadó fizetési kötelezettsége) a piaci médiacégektől összesen 7,5 milliárd forintra számíthatott volna 2013-as bevételek alapján a kormány. Az új adó 4,6 milliárd forintot hoz, ám ennek többségét már a közepes és kisebb médiavállalkozások fizetik meg. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Felmerült, hogy ne lehessen reklámozni az ultrafeldolgozott élelmiszereket
Az LMP szeretné elérni, hogy 2027. január 1-jétől ne lehessen…
Tovább olvasom >Szemétből gyűjtik a reklámokat egy hazai reklámos podcastban
Kim Kardashian szemetese, a Sziget-reklám Janklovics Péterrel, Klapka György és…
Tovább olvasom >Újból halasztásra kerülhet a reklámadó
A Magyar Reklámszövetség friss közleménye szerint az idei év során…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >