ÖRT’s new guide focuses on the environment

Fazekas Ildikó
főtitkár
ÖRT
The Self-regulatory Advertising Board (ÖRT) has collected its recommendations for making advertisements that foster environmental consciousness. Ildikó Fazekas, general secretary of ÖRT told: they haven’t categorised the products, instead they have concentrated on the contents of commercials, e.g. if someone throws away a plastic straw in a television commercial that sends a bad message. Prevention and green operations are key in ÖRT’s philosophy. //
Related news
What impact will artificial intelligence have on advertising practice?
The DIMSZ Data-Driven Marketing Association and the Self-Regulatory Advertising Board…
Read more >The form for the 2023 Business Diary and the guide for filling it in have been prepared
According to the currently valid rules, farmers can keep the…
Read more >Cambridge University is to switch to plant-based eating
Following a four-week consultation, Cambridge University’s students’ union has voted…
Read more >Related news
Robotizált eperfarm
A Csehországi Brno melletti Ráječek-farmon az eper termesztését és betakarítását…
Read more >Októbertől csökken a francia kenyerek és pékáruk sótartalma
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlására Franciaországban csökkentik a pékáruk sótartalmát,…
Read more >Október végéig tartott a körteszüret Magyarországon
Egészen október végéig elhúzódott el a hazai körteszezon. Magyarországon közel 2000…
Read more >