A helyi termékekről készít felmérést a Széchenyi István Egyetem
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által támogatott kutatás fókuszában a rövid ellátási láncok, s ezen belül is elsősorban a helyi termékek előállítása, illetve a fogyasztási és vásárlási szokások állnak.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Az egyetem munkatársai két kérdőívvel is készültek, így a termelők és a fogyasztók is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a felmérés sikeres legyen, ezáltal pontos képet kapjunk a helyi termékek előállítóiról, a termelői szolgáltatásokról, valamint a fogyasztási és vásárlási szokásokról. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak a helyi termékek népszerűségének növeléséhez és értékesítési lehetőségeinek javításához.
A hazai földben megtermelt helyi termékek és az azokból készült élelmiszerek hazai értékesítése támogatja környezetünk gazdasági fejlődését, az élhető, fenntartható vidéki életet és hazánk élelmiszer-ellátásának biztonságát is. A piacokon ráadásul a vásárlók meggyőződhetnek az általuk kedvelt termékek eredetéről, a termelők pedig közvetlen visszacsatolást kaphatnak a munkájuk eredményéről. //
Related news
Half-term melon overview: difficult season, market-destroying promotions, desperate producers
The domestic melon season started with a delay of one…
Read more >Small producers welcome customers with open doors
Small producers across the country are opening their doors to…
Read more >Farmers benefit from the amendment to the Nitrate Regulation
The amendment to the regulation on the detailed rules of…
Read more >Related news
The 30,000-forint pensioner food voucher cannot be used in all stores
Between September 1 and October 15, the 30,000-forint pensioner food…
Read more >Baby Coupon Week at Rossmann – for the first time, the 10% discount is also available at the Online Drugstore
Between 4 and 10 August 2025, Rossmann is once again…
Read more >Tens of thousands of orders have already been placed in Kifli.hu’s new discount program
The number of subscribers to the Kifli.hu Xtra loyalty program…
Read more >