Lidl opened its stores in Hungary fifteen years ago
Lidl Magyarország which celebrates its 15th anniversary today, has become one of the fastest growing retail chains in the domestic FMCG sector over the last decade and a half.
In the last financial year, the company generated gross sales of 549 billion HUF, 52 percent of which came from the sales of products of domestic suppliers. The highest proportion of Hungarian suppliers wine (82%), bakery (65%), and fruit and vegetable (66%) is found among the domestic partners of the supermarket chain in the product categories. The biggest growth was in the fruit and vegetable product category, where the retail chain established cooperation with 13.7 percent more Hungarian suppliers than in 2017.
Related news
Sausages, salamis, tactics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl donates another HUF 100 million to the Heim Pál National Pediatric Institute
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“Soproni has been there with people in the small and big moments for generations”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Artists and pink trucks raise awareness of the fight against breast cancer
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Vár a Rossmann Ízkuckó – 12 héten át tartó finom meglepetések a hűséges vásárlóknak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >It’s hard to sell oat milk in a doomsday atmosphere – Oatly’s growth has stalled
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >