200 m² and smaller
Sales trends in the category of 200m² and smaller shops took two different directions between December 2014 and September 2015: in the 51-200m² channel grocery sales grew 1 percentage point to 18 percent (in value), while in 50 m² and smaller shops sales dropped from 9 to 8 percent. From the 90 grocery categories audited by Nielsen the top 10 realises more than one third of sales. In the 51-200 m² channel from the top 10 processed meat, beer, carbonated soft drink, fruit juice, sour cream and chilled dairy snack sales were above the channel’s 18-percent average.
Related news
97% Of Portuguese Prefer Physical Stores, 22% Shop Online, Study Finds
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >HungaroControl: Traffic increases by 6 percent during the holidays
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Costa Art & Craft competition is starting!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Despite the challenges, the SME sector maintains its position in the Hungarian economy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Nébih is already preparing for the holidays – winter seasonal inspections are starting
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Nutri-Score, or the bittersweet energy label of foods
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

                    
                    
                    
					
					
					