200 nm és kisebb

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 01. 18. 10:18

Szembetűnően különböznek a hagyományos kis, 200 négyzetméteres és kisebb boltok forgalmának trendjei. Ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória értékben mért eladásából az 51-200 négyzetméteres csatorna részesedése 1 százalékponttal, 18 százalékra emelkedett 2014. december-2015. szeptember között. Viszont az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek mutatója kisebb lett: 9-ről 8 százalékra csökkent.

nil

Kulcsszerepet játszik a trendek alakulásában a tíz legnagyobb forgalmú termékcsoport. Ezek forgalma elviszi a kilencven kategória összes forgalmának több mint egyharmadát.

Az 51-200 négyzetméteres egységek átlag 18 százalékos piaci részesedésénél nagyobb a top tíz közül a következők mutatója, 1-4 százalékponttal: feldolgozott hús, sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, tejföl továbbá hűtött szeletes édesség.

A top 10 közül 5 esetében regisztráltuk a piacirészesedés növekedését, 1 százalékponttal, egyik tízhónapos időszakról a másikra: feldolgozott hús, sajt, ásványvíz, gyümölcslé és gyümölcsjoghurt. Csökkenést egyik kategóriánál sem látunk.

Ettől eltérő képet mutatnak az 50 négyzetméteres és ennél kisebbek trendjei. Csak két kategória piaci részesedése emelkedett, szintén 1-1 százalékponttal: szénsavas üdítőital és ásványvíz.

Viszont kisebb lett négy kategória piaci részesedése, 1-1 százalékponttal: sajt, tejföl, gyümölcsjoghurt és hűtött szeletes édesség.

Kapcsolódó cikkeink