Stabilan emelkedett a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban
Stabilan bővült a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma júniusban az Egyesült Államokban, dacára a magasabb áraknak és a bérek szerény mértékű emelkedésének, ami jól mutatja, hogy a fogyasztók bizalma továbbra is töretlen.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium hétfőn közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke júniusban folyó áron 506,8 milliárd dollárt tett ki, ami 0,5 százalékos emelkedés az előző hónaphoz képest. Elemzők is 0,5 százalékot vártak a májusi 1,3 százalékos növekedés után.
Éves összevetésben az utóbbi öt év legerősebb ütemével, 6,6 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás volumene a májusi 6,5 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júniusban havi összevetésben 0,4 százalékkal, éves szinten pedig 7,1 százalékkal nőtt.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma májushoz képest 0,9 százalékkal, éves szinten pedig 4,6 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,2 százalékkal, éves szinten pedig 6,7 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma – az olajárak emelkedésének következményeként – májushoz képest 1,0 százalékkal, tavaly júniushoz képest pedig 21,6 százalékkal nőtt.
Az első fél évben a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma 5,5 százalékkal bővült 2017 első hat hónapjával összevetve. Idén április-júniusban az előző negyedévhez képest 1,9 százalékos, a tavalyi második negyedévhez képest pedig 5,9 százalékos volt a növekedés.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. A júniusi adatok azt sugallják, hogy az amerikai fogyasztók derűlátóan ítélik meg a gazdasági kilátásokat, miközben a munkanélküliségi ráta 18 éves mélyponton áll, a gazdaság pedig felpörgött a gyenge évkezdet után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >