Novemberben rekordmértékben emelkedtek a nagykereskedelmi árak Németországban
Novemberben rekordmértékben emelkedtek éves bázison a nagykereskedelmi árak Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői közleménye alapján.
Novemberben 16,6 százalékkal nőttek a nagykereskedelmi árak az előző évihez képest Németországban, ami a legnagyobb mértékű növekedés az adatgyűjtés 1962-es kezdete óta. Októberben 15,2 százalékos, szeptemberben 13,2 százalékos volt az éves áremelkedés.
Az előző havihoz képest novemberben 1,3 százalékkal emelkedtek a nagykereskedelmi árak, a piaci várakozásoknak megfelelően. Októberben 1,6 százalékos volt a havi áremelkedés.
A nagykereskedelmi árak alakulása tapasztalatok szerint a fogyasztói árak alakulását jelzi előre. A rekordmértékű áremelkedés alapján az infláció további növekedése várható Németországban.
A novemberi áremelkedés elsősorban a nyersanyagok és alapanyagok árának emelkedésére vezethető vissza. A legnagyobb mértében az olajtermékek nagykereskedelmi árának emelkedése befolyásolta az árindex alakulását novemberben. Az olajtermékek ára éves bázison 62,4 százalékkal emelkedett. A legnagyobb mértékben a nyersanyag hulladékok ára emelkedett, 77,4 százalékkal éves bázison. Az ércek, fémek és fém félkésztermékek ára 60,3 százalékkal ment fel, a rönkfa és fűrészáru ára pedig 41,1 százalékkal. A gabona, vetőmag és a takarmány ára 30,3 százalékkal nőtt.
A Destatis múlt csütörtöki közleménye alapján a fogyasztói árak 5,2 százalékkal emelkedtek novemberben Németországban, közel harminc éve a legmagasabb mértékben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős növekedéssel és inflációcsökkenéssel kezdte az évet az Európai Unió
Az Európai Bizottság legújabb jelentése szerint, a 2024 elején az…
Tovább olvasom >Vegán üzletet nyithat a német REWE idén tavasszal
A Plant Based News oldalon megjelent hír szerint a REWE üzletlánc tisztán vegán üzletet…
Tovább olvasom >A német online értékesítés több mint 50%-a piactereken keresztül történik
Tavaly Németországban a teljes online értékesítés több mint felét piactereken…
Tovább olvasom >További cikkeink
Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >A brit Co-opban terjeszkedik a Beyond Meat
A Beyond Meat növényi alapú alternatívái már az Egyesült Királyság…
Tovább olvasom >Új kutatás-fejlesztési központot hoz létre a svéd Essity
A svéd Essity új higiéniai papírtermékekre szakosodó kutatás-fejlesztési központba invesztál…
Tovább olvasom >