Nielsen: Tovább nő a piac
A gyümölcslé kiskereskedelmi forgalma értéket tekintve közel 8 százalékkal bővült 2016. február és 2017 januárja között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, ezzel éves piaca meghaladja az 52 milliárd forintot. Így ötödik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória érték szerinti rangsorában. Ezzel egy időben mennyiség szempontjából 3 százalékkal többet adtak el a boltok gyümölcsléből.
A vásárlási szokások befolyásolják a bolttípusok trendjeit: két százalékponttal lett kisebb az 51–200 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése, egyik kumulált évről a másikra. Ugyanennyivel nőtt viszont a 401–2500 négyzetméteres üzlettípusok mutatója.
Nőtt a kereskedelmi márkák értékben mért piaci részesedése, így a piac 27 százalékával rendelkeznek.
A vásárlási kedvet ösztönzi az aktív reklámozás. A Nielsen által szpotszinten vizsgált tévécsatornákat alapul véve gyümölcslére a piaci szereplők költése listaáron túllépte a nyolcmilliárd forintot 2016-ban. Ez 74%-kal haladja meg a 2015-ös reklámköltések összegét.
Kapcsolódó cikkeink
Erős szembeszél a gyümölcslépiacon
A gyümölcslé szegmenst negatívan érintette a makrogazdasági környezet alakulása és…
Tovább olvasom >Új forgalmazási előírásokat hagyott jóvá az EU a „reggeli irányelvek” keretében
Új forgalmazási előírásokról állapodott meg az EU a mézre, a…
Tovább olvasom >Az EP változtatna a méz, a gyümölcslé és a lekvár címkézésén
Az Európai Parlament keddi plenáris ülése állásfoglalást fogadott el, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >