Nielsen: Tovább nő a piac

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 03. 27. 21:09

A gyümölcslé kiskereskedelmi forgalma értéket tekintve közel 8 százalékkal bővült 2016. február és 2017 januárja között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, ezzel éves piaca meghaladja az 52 milliárd forintot. Így ötödik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória érték szerinti rangsorában. Ezzel egy időben mennyiség szempontjából 3 százalékkal többet adtak el a boltok gyümölcsléből.

A vásárlási szokások befolyásolják a bolttípusok trendjeit: két százalékponttal lett kisebb az 51–200 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése, egyik kumulált évről a másikra. Ugyanennyivel nőtt viszont a 401–2500 négyzetméteres üzlettípusok mutatója.

Nőtt a kereskedelmi márkák értékben mért piaci részesedése, így a piac 27 százalékával rendelkeznek.

A vásárlási kedvet ösztönzi az aktív reklámozás. A Nielsen által szpotszinten vizsgált tévécsatornákat alapul véve gyümölcslére a piaci szereplők költése listaáron túllépte a nyolcmilliárd forintot 2016-ban. Ez 74%-kal haladja meg a 2015-ös reklámköltések összegét.

Kapcsolódó cikkeink