Jövőre megugorhat a pálinka ára
Literenként mintegy kétezer forinttal, vagyis 30-40 százalékkal drágulhatnak jövő januártól a pálinkák és a keserű likőrök a magyar boltok polcain – írja az agrarszektor.hu. A várható drasztikus áremelkedés oka, hogy e két termékkategóriára is kivetették a népegészségügyi termékadót (NETA). Megoldást jelentett volna, ha a pálinkák áfáját öt százalékra csökkentik, de az illetékes tárcák elvetették a szakmai javaslatot.
Június-júliusban az adótörvények elfogadásával Magyarországon az összes szeszes italra kiterjesztették a népegészségügyi termékadót. Ez azt jelenti, hogy az eddig NETA-t fizető termékek népegészségügyi termékadója 20 százalékkal magasabb lesz, míg a gyümölcspárlatok, a pálinkák és a keserűlikőrök – amelyek eddig mentesek voltak a NETA alól – 2019 január elsejétől NETA kötelessé válnak – közölte az arárszektor.hu-val Barabás Attila, a Győri Likőr Zrt. vezérigazgatója a 13. Coop Rally-n.
Ahogy korábban az agrárszektor.hu is megírta, e változás drasztikusan befolyásolja majd a fogyasztói árakat. A vezérigazgató szerint azok a boltok polcain lévő literes pálinkák és keserű likőrök, amelyek szeszfoka 50 térfogatszázalék feletti, 2019. januárjától több mint kétezer forinttal lehetnek drágábbak. Ez 30-40 százalékos áremelésnek felelhet meg, ami drasztikusan ronthatja e temékek piaci pozícióit.
Korábban szakmai javaslatként felmerült, hogy a pálinka áfáját helyezzék öt százalék alá a drasztikus áremelkedés megelőzése érdekében. A vezérigazgató szerint az áfacsökkentés megoldás lehetett volna, de az Agrárminisztérium és a Pénzügyminisztérium nem támogatta ezt az elképzelést. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Százharmincnál több nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre
Százharminchárom nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre – mondta…
Tovább olvasom >Rekordszámú nevezés érkezett a Brillante-2024 Nemzetközi Pálinka- és Párlatversenyre
Rekordszámú nevezés érkezett a Gyulai Pálinkafesztiválon belül meghirdetett Brillante-2024 Nemzetközi…
Tovább olvasom >Nagy István: A pálinka a magyarság egyik védjegye
A pálinka a magyarság egyik védjegye, évszázadok óta igaz nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >