Magazin: Zöldül a fehérített fekete

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2020. 10. 21. 07:57

A növényi alapú kávéfehérítők nemcsak egészségesek és fenntarthatóak, de a professzionális vendéglátóhelyi kávékészítés során is tökéletesen helyettesíthetik az állati eredetű termékeket – emelte ki beszélgetésünk során a piac két meghatározó szereplője.

Szente Zsófia-Danone

Szente Zsófi a
horeca category manager
Danone Magyarország

A hazai piacon a fogyasztók körülbelül 70%-a „fehéren” issza a napi kávéját – elemez Szente Zsófia, a Danone Magyarország horeca category managere. – Napjainkban egyre népszerűbbek a növényi alapú élelmiszerek, és ez a kávézás világában is egyértelműen erősödő trend. A növényi italok hozzáadásával fogyasztott kategória 2019-ben közel egyötödével növekedett az előző évihez képest. A járvány miatt a horeca szegmensben érezhető volt a visszaesés, de amint újra nyithattak az üzletek, gyorsan felfutott a forgalom. A hazai fogyasztó számára már nem az ár alapján választ, fontosabb számára a megbízhatóság, az íz, az elkészítés gyorsasága.

Az Alpro For Professionals termékcsalád olyan növényi italokat kínál, amelyek felhasználásakor a baristának nem kell kompromisszumot kötnie sem az íz, sem az anyaghányad felhasználási területén; e termékekkel kiváló minőségű, ízű, tartósságú mikrohabok alkothatók és megfelelők latte öntéséhez is. Emellett minden automata kávégépben alkalmazhatók, amely alkalmas a tej habosítására.

de Gereczné Rudnai Éva - Real Nature

de Gereczné
Rudnai Éva
beszerzési vezető
Real Nature

A magyar fogyasztó egyre egészségtudatosabb, még az európai, de a globális átlagnál is sokkal előkelőbb helyre pozicionálja magát – véli de Gereczné Rudnai Éva, a Real Nature Kft. beszerzési vezetője. – Forgalmunkból arra következtetünk, hogy a járványhelyzet enyhülésével az előrelátó vendéglátósok az egészségügyi kockázatokat minimalizáló üzleti modellek bevezetésével sikeresen alkalmazkodtak a megváltozott fogyasztói szokásokhoz.

Az általunk kínált kávéfehérítők jellemzően a Joya termékcsalád Barista termékportfóliója: növényi alapú vegán tejhelyettesítő termékek, amelyek kiváló minőségüket többek között annak köszönhetik, hogy fejlesztésükben barista szakemberek működtek közre. Jobban ellenálnak a kávéban fellelhető savaknak, textúrájában állékonyabb hab készíthető belőlük. Joya Barista termékeinket (mandula, kókusz, zab és szója) otthoni használatra, illetve kávéházi, baristák által készített kávék készítésére is ajánljuk.

Napjainkban, már nem „helyettesítő” termékekről beszélünk, ha a növényi termékeket említjük – hangsúlyozza Szente Zsófia, az Alpro Head baristája –, ez egy külön kategória! Fogyasztóink domináns hányada egészségügyi okokból, meggyőződésből vagy a környezettudatosság okán választja a termékeinket. Az Alpro márkát folyamatos piackutatás és termékfejlesztés jellemzi; legújabb innovációnk a most már gluténmentes változatban is elérhető Alpro For Professional zabital.

A pörkölt kávék teljes spektrumához, minden ízprofilhoz illeszkedő termékeink felbontás után is több napig fogyaszthatóak, és alkalmasak a professzionális pörkölésű, minőségi – emiatt érzékenyebb kávéalapanyagokkal való párosításra. A kiszerelések közül az egyliteresben hiszünk: ezt könnyű a standolás rendszerébe illeszteni, az anyaghányad-számításokban is segítségül szolgál és rövid idő alatt elfogy. Az ízek toplistán a kókusz-mandula-zab triumvirátus szerepel.

Zöldül a fehérített fekete - kávéfehérítők

Kutatás-fejlesztési tevékenységünket a fogyasztói preferenciák, igények folyamatos kutatásának eredményeire építjük – mutat rá de Gereczné Rudnai Éva. – A hazai piacon a nyugat-európai piacokkal egy időben vezetjük be innovációinkat, hiszen úgy látjuk, a magyar fogyasztók kíváncsiak és az európai átlagnál nyitottabbak az újdonságokra.

Annak idején a tejhelyettesítő kategória megteremtésében játszottunk úttörő szerepet, ma már az új alapanyagok és a korszerű, egészséges élelmiszerek kínálatának fejlesztésében vagyunk élenjáróak.

Joya Barista termékeink a vendéglátók automata kávégépeiben is optimálisan használhatóak. A hazai fogyasztók a mandula- és kókuszalapú baristatermékeket kiemelkedően előnyben részesítik, de vendéglátóhelyi tapasztalataink azt mutatják, hogy zabalapú termékünk is sikert arat: a baristák kedvelik krémessége, teltsége és a tejhez hasonló élvezeti és elkészítési értékei miatt. Joya Barista termékcsaládunk mellett a növényi habtejszín kategóriában is jelentős fejlesztésekkel büszkélkedhetünk. //

Kapcsolódó cikkeink