Zöldségpalánták kiskereskedelmi forgalmazását ellenőrizte a Nébih
A piacokon palántákat árusító kereskedőket ellenőriztek az elmúlt hetekben a Nébih szakemberei – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium államtitkára.

A palánták minőségét és származását vizsgálták (Fotó: Pixabay)
Az államtitkár kiemelte, hogy a székesfehérvári, a budapesti Lehel téri, valamint a Bosnyák téri piacokon árusító termelőket vizsgálták, és ellátogattak egy lerakatba Kápolnásnyéken is. Hozzátette, hogy összesen több mint 5 ezer palántát ellenőriztek, köztük paradicsom, paprika, zeller, padlizsán, uborka és cukkini palántákat. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a palánták minőségét és származását vizsgálták, mivel ezek jelentősen befolyásolják a zöldségtermesztés sikerét.
Dr. Nobilis Márton hozzátette, hogy az ellenőrzések során kisebb adminisztratív szabálytalanságokon kívül nem volt szükség szabálysértési eljárások indítására
A helyi piacokon történő értékesítéshez nem szükséges engedély, ha a forgalmazott palánta mennyisége nem haladja meg fajtánként a 10 000 darabot, illetve összesen a 150 000 darabot- fűzte hozzá. Dr. Nobilis Márton hangsúlyozta, ha a zöldségpalántákat árutermesztés céljára hoznak forgalomba, akkor azok előállításának és forgalmazásának a vonatkozó jogszabályok előírásainak meg kell felelniük. Hozzátette, hogy a hatósági ellenőrzések célja a kiskerti felhasználásra történő zöldségpalánta forgalmazás vizsgálata volt.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelten fontosak az aszályvédelemmel és a vízgazdálkodással összefüggő kutatások
Az aszállyal és a vízgazdálkodással összefüggő kutatás és fejlesztés kulcsfontosságú…
Tovább olvasom >Az agrárszakmák népszerűsítése céljából 2025-ben is szervez „Szakmakóstoló” táborokat pályaválasztóknak a NAK
Ingyenes „Szakmakóstoló” pályaorientációs táborokat szervez országszerte 19 helyszínen az 5-6-7.…
Tovább olvasom >FBAMSZ: csütörtökig célszerű igényelni a 2025-ös agrárbiztosítási díjtámogatást
A Magyar Államkincstárhoz (MÁK) benyújtott egységes támogatási kérelemben 2025-ben is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatású gázkibocsátásunk 1990-hez képest
Hazánk az európai viszonylatban jelenleg elért hetedik legjobb eredményével a…
Tovább olvasom >A NETWORKING MŰVÉSZETE – Teraszra kiülős, inspiráló Trade Marketing Klubülés
Június 5-én 14: 30kezdettel mindenkit vár a következő Trade Marketing…
Tovább olvasom >