A Waitrose 2018-as étel-előrejelzése
A Waitrose brit szupermarketlánc éves felmérésében arra kereste a választ, hogyan változnak a vásárlók étkezési szokásai. A tavalyi év adatai alapján a cég összefoglalta a modern vevő ismérveit.
A vásárlók kétharmada egynél többször jár naponta élelmiszerboltba, ez a trend leginkább a 18–24 év közöttiekre jellemző. A többszöri vásárlás legfőbb oka, hogy az emberek tenni akarnak az élelmiszer-pazarlás ellen. Mivel tartanak attól, hogy a nagy mennyiségben vásárolt termékek megromlanak, inkább kevesebbet akarnak venni gyakrabban. Illetve sokan bevezettek az életükbe egy kisebb, negyedik étkezést is a reggeli, ebéd, vacsora tradicionális hármas mellé. Leggyakrabban ez valamilyen egészséges rágcsa délután vagy késő este valamilyen könnyű étel. Ez utóbbi életviteltől függ: értelemszerűen azok, akik éjjel egy-kettő körül fekszenek le, nem bírják ki egy korai vacsorával.
Otthon egyre ritkábban főznek az emberek három fogást, sokkal inkább jellemző, hogy a sütéshez előkészített, félkész ételeket készítik el otthon. Ezzel párhuzamosan az éttermek vezetői úgy látják, hogy egyre elfogadottabb a társadalom szemében is, ha valaki egyedül ül be egy étterembe vacsorázni. Ezek a szokások elsősorban a csomagolások méretére vannak jelentős hatással.
A Waitrose továbbá úgy látja, hogy a vásárlók több mint fele vadászik a jó árakra. A cég boltjaiban az emberek 53%-a választott az akciós termékek közül. Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, hogy öt évvel ezelőtthöz képest az emberek inkább kevesebbet vásárolnak egy adott termékfajtából, mintsem a gyengébb minőséget válasszák. Talán ez a tendencia abból is leszűrhető, hogy egyre többen használnak bevásárlókosarat bevásárlókocsi helyett. Bár a mennyiség csökken, a vásárlói kosár értéke nőtt az elmúlt öt évben, ami szintén a minőségibb termékek erősödését jelenti.
A gyorséttermek esetében 2018-ra az indiai éttermek szélesebb körű elterjedését jósolják Angliában, illetve a japán gyorsétkezdék is egyre népszerűbbek. Magyar adatunk nincs ezen két területről egyelőre, de Budapesten is megfigyelhető ezen két nemzeti konyha népszerűsége. //
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Zabtejjel készülő kávét kínáló automatát vezet be a Waitrose
A Waitrose most kifejezetten zabtejjel készülő kávét kínáló automatát vezetett…
Tovább olvasom >Környezettudatosak az ételrendelők
Legalábbis ezt állapítja meg a magyar, szlovák és román piacon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vihar előtti csend?
Megjelentek az első visszaváltási díjas műanyag, fém- és üvegpalackok a…
Tovább olvasom >Az ember birka, amerről a kolomp szól, arra megy – Puskás Tamás színész, rendező a FutureTalks podcastban
A színházi világ gazdasági hátteréről, a családról és színészlét kihívásairól…
Tovább olvasom >Nemzetgazdasági szempontok
A Magyarországon működő, növényi alapú élelmiszereket gyártók és -forgalmazók érdekképviseleti…
Tovább olvasom >