Vízválasztó az értéktöbblet
Ha valamely cég ásványvízben „utazik”, akkor az komolyan veszi küldetését, szem előtt tartja az egyre növekvő fogyasztást, és harcol is a pozíciókért rendesen. A HoReCa-csatorna még komolyabb küldetéstudatot kíván, hiszen a kiskereskedelminél magasabb árszínvonalhoz kell megfelelő márkaüzenetet és hozzáadott értéket társítani.A HoReCa-szektorban a Kékkúti Ásványvíz Zrt. teljes portfólióját megtaláljuk, ebből a Theodora 0,33 és a 0,7 literes, szénsavas és szénsavmentes, visszaváltható palackos termékeinket ajánljuk leginkább a partnereinknek. Termékcsaládunk másik tagja, a Nestlé Aquarel forrásvíz a fitnesztermekben, játszóházakban népszerű, míg harmadik márkánk, a Perrier, amely lime- és citromízesítésben is kapható, önmagukra igényes vendéglátóhelyeken kedvelt ásványvíz – mondja Dorn Zoltán, a Kékkúti Ásványvíz ZRt. OOH menedzsere.
Kapcsolódás a koktélokhoz
A Kékkút termékportfóliója kialakításánál arra törekszik, hogy a legjobban megfeleljen a változó fogyasztói igényeknek. Úgy látják, az innováció vezet tartós eredményre, ezért minden évben új termékkel jelentkeznek, ami hozzájárul piacvezető pozíciójuk megtartásához. A fogyasztóhoz azonban partnereiken keresztül visz az út, ezért őket attraktív akciókkal várják egész évben: vizespoharakkal, hűtővitrinekkel, különböző méretű napernyőkkel és más, a forgalmazást segítő eszközökkel látják el őket. Emellett a vállalat nem titkolt szándéka növelni PET-palackos forgalmát a HoReCa-szektorban, amelynek érdekében mobil gyorshűtőket biztosítanak kitelepülő partnereiknek a nagyobb szabású rendezvényeken.
– A Perrier termékek promotálására ebben az évben kiemelt figyelmet fordítunk – mondja Dorn Zoltán. – Együttműködést indítottunk el egy klasszikus mixerképzéssel és flair (akrobatikus) bartender képzéssel foglalkozó céggel. A Perrier koktélok megismertetése, a vendégek szórakoztatása, valamint forgalmunk növelése céljából kiemelt helyeken promóciókat, flairbemutatókat szervezünk a közeljövőben. A kezdeményezést az a tendencia hívta életre, miszerint a koktélok egyre nagyobb teret nyernek a nagy forgalmat lebonyolító vendéglátóhelyeken. A szénsavas víz alapú koktéloknál nem mindegy, hogy a víz mennyi ideig őrzi meg szénsavtartalmát, azaz mennyi ideig pezseg.
Három márka a HoReCában
A magyar ásványvízpiacon a jelenlegi 75-80 literes egy főre eső évi fogyasztás tíz éven belül akár megduplázódhat. A magyar lakosság egyre inkább a természetes ásványvizek felé fordul az üdítők és az alkoholos italok helyett.
– A Kékkúti Ásványvíz Zrt. is megérezte a pozitív változásokat. A Theodora értékesítése 2006-ban 35 százalékkal, a Nestlé Aquarellé 48 százalékkal nőtt. Nincs olyan versenytársunk, amely hasonló bővülést tudott volna elérni – ismerteti sikereiket Csete Noémi.
A vendéglátás területén az üvegpalackban asztalra helyezett ásványvíz a magasabb kategóriákban alapvető elvárás. Ezért a Kékkúti Ásványvíz Zrt. gasztronómiai portfóliójának jelentős része így kerül forgalomba. Perrier-forgalmuk emelkedése is az igényes vendéglátó partnerek és fogyasztók számának növekedését jelzi, ezért ebben a kategóriában több befektetést is terveznek.
A vállalat három márkája közül a Perriert prémium imázsához tartozó magasabb árfekvése is megkülönbözteti.
Titkos vásárlók
A Coca-Cola Magyarország a HoReCa-szegmensben a NaturAqua természetes ásványvíz csendes és szénsavas termékeivel van jelen. A cég folyamatosan bővíti termékválasztékát, és versenyképes áron kínálja kiváló minőségű természetes ásványvizét. Az eredményekhez hozzájárul a Coca-Cola fejlesztőcsapatának minőségi munkája, és a cég sikeres akciói is. Például pincérösztönző programjuk, ahol „titkos vásárlóik” országszerte több mint 3800 vendéglátóhelyet látogattak meg, és összesen 2317 azonnali nyereménnyel örvendeztették meg a tulajdonosokat, a felszolgálókat. Mindezeken túl komoly versenyelőnyt jelent a Coca-Cola Magyarország rendkívül széles üdítőválasztéka, mivel a vendéglátóhelyek egy szállítótól rendelhetik meg akár a teljes termékpalettát – természetesen ásványvízzel együtt.
– Az ásványvíz szerepe a vendéglátásban is folyamatosan nő, a szállodákban, konferencia-központokban is egyre gyakoribb az üvegpalackos ásványvizek bekészítése. Mi a NaturAqua 0,25 literes visszaváltható és 0,33 literes nem visszaváltható kiszerelését kínáljuk a gasztronómiának – válaszolja kérdésünkre Somogyi Márk, a NaturAqua márkamenedzsere. – A 0,25 és 0,33 literes kiszerelések egyik fontos előnye, hogy a vendég látja: az ásványvizet előtte bontják fel, így biztos lehet benne, hogy azt a minőséget kapja, amire számít, amit elvár. Ezt csak erősíti a „tökéletes felszolgálást” célzó kezdeményezésünk: a részt vevő vendéglátóhelyeken a pincér márkázott pohárban, poháralátéttel, citromkarikával szolgálja fel a hűtött NaturAuqát – teszi hozzá a szakember, megemlítve, hogy ilyen irányú kezdeményezéseiket mind a vendéglátóhelyek, mind a fogyasztók nagy örömmel fogadják, mert ezek a látszólag apró ötletek sokat jelentenek számukra.
Evian: irány az ország, felső kategória
– Elsődleges célunk, hogy az Eviannal a top gasztronómiában jelen lehessünk, de amellett, hogy a fővárosi éttermekben, bárokban, pubokban, a 4-5 csillagos szállodákban már ott vagyunk, a vidéki felső kategóriájú helyeken is célunk a listázottság. Fő prioritásunk a disztribúció és az Evian láthatóságának folyamatos építése. A kisebb eszközökön túl referenciahelyeket hozunk létre, ahol a márka kiemelt láthatóságot kap azáltal, hogy például a napernyők, székek, asztalok Eviannal márkázottak. A szállodáknál és a nem teraszos top gasztronómiával nem olyan könnyű a helyzetünk a láthatóságot tekintve, hiszen a legtöbb helyen semmiféle brandinget nem használnak. Ezeken a helyeken elsősorban arra törekszünk, hogy az itallapon való megjelenés mellett a pincéreket motiváljuk – sorolja Kunné Farkas Amanda, a Zwack Unicum Nyrt. márkamenedzsere, miután az Evian további hazai lehetőségéről kérdeztük. – Fő gasztronómiai kiszerelésünk a 0,33-as PET, valamint a 0,25-ös üvegpalack. De van egy olyan ötcsillagos szálloda is Budapesten, amelynek kedvéért egy egyébként másutt Magyarországon forgalomban nem lévő, 1,0 literes üvegpalackkal igyekszünk a vendégek kedvében járni.
Az Evian a legdrágább szénsavmentes természetes ásványvíz a magyar piacon, és azt a Zwack tapasztalatai szerint itthon sokan presztízs márkának, státusszimbólumnak tekintik, igaz, az ára is ennek megfelelő. A Zwack Unicum Nyrt. mint az Evian ásványvíz magyarországi forgalmazója, rendkívül nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a prémium importvizek között az Evian márka pozícióját folyamatosan erősítse.
N. O.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >