Világszerte növekedett az emulgeálószerek használata
A 2020-as adatokhoz képest 2021-ben világszerte nőtt az élelmiszerek és italok előállításában használt emulgeálószerek aránya az Innova Market Insights felmérése szerint. A 2%-os globális növekedés élelmiszer-kategóriánkénti megoszlásában a pékárukban mérték a legmagasabb arányú változást: 22%-os gyarapodást.

2021-ben 22%-kal nőtt a pékárukban használt emulgeálószerek mennyisége világszerte
Az emulgeálószerek a feldolgozott élelmiszeripari termékek állagának, textúrájának és élvezeti értékének javítására szolgáló adalékanyagok, amelyeket a gyártás során elsősorban az édesipari, tejipari, sütőipari és konzervipari termékek előállításánál használnak. Kevésbé ismert funkciójuk például, hogy segítségükkel jelentősen csökkenthető a transzzsírok és a telített zsírok mennyisége az egyes élelmiszerekben, valamint a chipskészítmények tapadás-gátlásában is komoly szerepük van. Ezen felül az emulgeálószereket a termékek csomagolása során is használják.
A kutatásban a cukrász- és pékáruk, a tejtermékek, a desszertek és fagylaltkészítmények, valamint a készételek emulgeálószer-tartalmát vizsgálták. A különböző típusú emulgeálószerek közül a szójalecitin a legnagyobb arányban használt emulgeálószer a globális élelmiszer- és italpiacon. A három vezető kategória emulgeálószer-tartalom szempontjából a tartósítószerek (14%), a gluténmentes termékek (13%) és a vegetáriánus élelmiszerek (9%).
A globális trendkutatásokat közlő Innova Market Insight értékelése szerint az egyik legnépszerűbb emulgeálószerből, a napraforgó-lecitinből jelenleg hiány van a piacon, ugyanis a világ napraforgó-lecitin termelésének 70%-a Ukrajnában és Oroszországban összpontosul. A napraforgó-lecitin ellátás pedig drasztikusan megsínyli a jelenlegi háborús helyzetet, ezért funkcionális és volumenbeli helyettesítő termékre van szüksége az élelmiszeriparnak a növekvő lecitinszükséglet fedezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Már több mint 1,1 millió Munch ételmentő csomag talált gazdára a SPAR-üzletekben
Összesen több mint 1,1 millió Munch élelmiszermentő csomagot vettek meg…
Tovább olvasom >Feldman Zsolt: a mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >JUST mosógél 4 l – active, color
Prémium minőségű JUST mosógélek színes és fehér ruhák mosásához alacsony…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >