Világszerte növekedett az emulgeálószerek használata
A 2020-as adatokhoz képest 2021-ben világszerte nőtt az élelmiszerek és italok előállításában használt emulgeálószerek aránya az Innova Market Insights felmérése szerint. A 2%-os globális növekedés élelmiszer-kategóriánkénti megoszlásában a pékárukban mérték a legmagasabb arányú változást: 22%-os gyarapodást.

2021-ben 22%-kal nőtt a pékárukban használt emulgeálószerek mennyisége világszerte
Az emulgeálószerek a feldolgozott élelmiszeripari termékek állagának, textúrájának és élvezeti értékének javítására szolgáló adalékanyagok, amelyeket a gyártás során elsősorban az édesipari, tejipari, sütőipari és konzervipari termékek előállításánál használnak. Kevésbé ismert funkciójuk például, hogy segítségükkel jelentősen csökkenthető a transzzsírok és a telített zsírok mennyisége az egyes élelmiszerekben, valamint a chipskészítmények tapadás-gátlásában is komoly szerepük van. Ezen felül az emulgeálószereket a termékek csomagolása során is használják.
A kutatásban a cukrász- és pékáruk, a tejtermékek, a desszertek és fagylaltkészítmények, valamint a készételek emulgeálószer-tartalmát vizsgálták. A különböző típusú emulgeálószerek közül a szójalecitin a legnagyobb arányban használt emulgeálószer a globális élelmiszer- és italpiacon. A három vezető kategória emulgeálószer-tartalom szempontjából a tartósítószerek (14%), a gluténmentes termékek (13%) és a vegetáriánus élelmiszerek (9%).
A globális trendkutatásokat közlő Innova Market Insight értékelése szerint az egyik legnépszerűbb emulgeálószerből, a napraforgó-lecitinből jelenleg hiány van a piacon, ugyanis a világ napraforgó-lecitin termelésének 70%-a Ukrajnában és Oroszországban összpontosul. A napraforgó-lecitin ellátás pedig drasztikusan megsínyli a jelenlegi háborús helyzetet, ezért funkcionális és volumenbeli helyettesítő termékre van szüksége az élelmiszeriparnak a növekvő lecitinszükséglet fedezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >Natur’A kenyércsalád
A Lantmännen Unibake legújabb márkája, a Natur’A kenyércsalád innovatív termékekkel…
Tovább olvasom >Tatayoyo – Trópusi ízvilágú paprika
A Tatayoyo paprika számos újdonsággal és termékelőnnyel rendelkezik, amelyek hozzájárulnak…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Béres Alexandra: A cukor komoly függőség, nekem ez nem fér bele
Béres Alexandra életmód tanácsadó volt a legutóbbi FutureTalks Krizsó Szilviával…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >