Világszerte növekedett az emulgeálószerek használata
A 2020-as adatokhoz képest 2021-ben világszerte nőtt az élelmiszerek és italok előállításában használt emulgeálószerek aránya az Innova Market Insights felmérése szerint. A 2%-os globális növekedés élelmiszer-kategóriánkénti megoszlásában a pékárukban mérték a legmagasabb arányú változást: 22%-os gyarapodást.

2021-ben 22%-kal nőtt a pékárukban használt emulgeálószerek mennyisége világszerte
Az emulgeálószerek a feldolgozott élelmiszeripari termékek állagának, textúrájának és élvezeti értékének javítására szolgáló adalékanyagok, amelyeket a gyártás során elsősorban az édesipari, tejipari, sütőipari és konzervipari termékek előállításánál használnak. Kevésbé ismert funkciójuk például, hogy segítségükkel jelentősen csökkenthető a transzzsírok és a telített zsírok mennyisége az egyes élelmiszerekben, valamint a chipskészítmények tapadás-gátlásában is komoly szerepük van. Ezen felül az emulgeálószereket a termékek csomagolása során is használják.
A kutatásban a cukrász- és pékáruk, a tejtermékek, a desszertek és fagylaltkészítmények, valamint a készételek emulgeálószer-tartalmát vizsgálták. A különböző típusú emulgeálószerek közül a szójalecitin a legnagyobb arányban használt emulgeálószer a globális élelmiszer- és italpiacon. A három vezető kategória emulgeálószer-tartalom szempontjából a tartósítószerek (14%), a gluténmentes termékek (13%) és a vegetáriánus élelmiszerek (9%).
A globális trendkutatásokat közlő Innova Market Insight értékelése szerint az egyik legnépszerűbb emulgeálószerből, a napraforgó-lecitinből jelenleg hiány van a piacon, ugyanis a világ napraforgó-lecitin termelésének 70%-a Ukrajnában és Oroszországban összpontosul. A napraforgó-lecitin ellátás pedig drasztikusan megsínyli a jelenlegi háborús helyzetet, ezért funkcionális és volumenbeli helyettesítő termékre van szüksége az élelmiszeriparnak a növekvő lecitinszükséglet fedezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Ketchup alapú gyümölcsturmixot dob piacra a Heinz és a Smoothie King az USA-ban
Meghökkentő együttműködéssel rukkolt elő a Heinz és a világ vezető…
Tovább olvasom >„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >