Világszerte növekedett az emulgeálószerek használata
A 2020-as adatokhoz képest 2021-ben világszerte nőtt az élelmiszerek és italok előállításában használt emulgeálószerek aránya az Innova Market Insights felmérése szerint. A 2%-os globális növekedés élelmiszer-kategóriánkénti megoszlásában a pékárukban mérték a legmagasabb arányú változást: 22%-os gyarapodást.

2021-ben 22%-kal nőtt a pékárukban használt emulgeálószerek mennyisége világszerte
Az emulgeálószerek a feldolgozott élelmiszeripari termékek állagának, textúrájának és élvezeti értékének javítására szolgáló adalékanyagok, amelyeket a gyártás során elsősorban az édesipari, tejipari, sütőipari és konzervipari termékek előállításánál használnak. Kevésbé ismert funkciójuk például, hogy segítségükkel jelentősen csökkenthető a transzzsírok és a telített zsírok mennyisége az egyes élelmiszerekben, valamint a chipskészítmények tapadás-gátlásában is komoly szerepük van. Ezen felül az emulgeálószereket a termékek csomagolása során is használják.
A kutatásban a cukrász- és pékáruk, a tejtermékek, a desszertek és fagylaltkészítmények, valamint a készételek emulgeálószer-tartalmát vizsgálták. A különböző típusú emulgeálószerek közül a szójalecitin a legnagyobb arányban használt emulgeálószer a globális élelmiszer- és italpiacon. A három vezető kategória emulgeálószer-tartalom szempontjából a tartósítószerek (14%), a gluténmentes termékek (13%) és a vegetáriánus élelmiszerek (9%).
A globális trendkutatásokat közlő Innova Market Insight értékelése szerint az egyik legnépszerűbb emulgeálószerből, a napraforgó-lecitinből jelenleg hiány van a piacon, ugyanis a világ napraforgó-lecitin termelésének 70%-a Ukrajnában és Oroszországban összpontosul. A napraforgó-lecitin ellátás pedig drasztikusan megsínyli a jelenlegi háborús helyzetet, ezért funkcionális és volumenbeli helyettesítő termékre van szüksége az élelmiszeriparnak a növekvő lecitinszükséglet fedezésére.
Kapcsolódó cikkeink
A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >Újabb 320 millió forinttal gyorsít a Cleango mobil autómosó
Zöld innováció magyar módra. 100 millió forint friss tőkebevonással és…
Tovább olvasom >A dm első alkalommal készített fenntarthatósági jelentést
A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >