Várkonyi Balázs a hazai e-kereskedelem kihívásairól és jövőjéről beszélt
Az e-kereskedelem rohamos fejlődésével és a covid-járvány visszaszorulásával párhuzamosan a másodpiaci termékek piaca is jelentősen megerősödött. Erről beszélt Várkonyi Balázs, a Vatera.hu és a Jófogás.hu vezérigazgatója a Pénzcentrumnak adott interjújában. Várkonyi rámutatott, hogy a világon sok helyen, köztük Magyarországon is, egyre több Marketplace modellen alapuló üzlet épül.
Az interjú során szó esett Várkonyi kivonulásáról az eMAG-ból, és az Extreme Digital sikertörténetéről. Elárulta, hogy az Extreme Digitalnál már régóta készültek az exitstratégiával, és az eMAG-csoporttal való együttműködés részeként tavaly került sor az Extreme Digital eladására. Ezután Várkonyi a Jófogás.hu és a Vatera.hu irányába fordult, mivel látta a másodpiaci termékek piacának hatalmas növekedési potenciálját.
Az e-kereskedelem jövőjéről szólva Várkonyi kiemelte a C2C, azaz a fogyasztók közötti kereskedelem nagy lehetőségeit, melynek növekedése még a Covid-járványt követően is folytatódott. Beszélt továbbá a Temu hódításáról és a kötelező postai szállítás bevezetéséről is.
„Egy távol-keleti szereplőt nagyon nehéz megítélni, mert az Aliexpressről és a Wishről is hasonlóan gondolkodtunk, mint most a Temuról, és ma már szinte nem fontos versenytársak ezek a cégek. Nagyon nehéz viszont megmondani, hogy egy ilyen nagy gépezet, amelyről köztudott, hogy államilag is támogatott, meddig tud fenntartani egy ilyen működést. Ez már egy picit túlmutat a kereskedelmi szektoron, ettől függetlenül ugyanazt csinálja, mint a korábbi társai, az olcsó, egyszerű távol-keleti termékeket óriási mennyiségben teríti más országokban. Talán a marketingtudása változott, óriási pénzeket költ a TikTokon, a Google-on, így hatalmas eléréseket produkál. Vannak már kimutatható e-commerce területek, ahol jelentős a visszaesés a Temu hatása miatt, szóval azért a veszély valós, legalábbis bizonyos hazai szereplők számára mindenképp”
– fogalmazott.
A külföldi szereplők, például a kínai cégek megjelenése jelentős kihívást jelent a hazai piaci szereplők számára. Várkonyi szerint a külföldi cégek árazási stratégiájukkal versenyelőnyre tesznek szert, azonban ha fizikai jelenlétük lenne Magyarországon, a költségszerkezetük megváltozna. Ezért szükség lenne egyenlő feltételek biztosítására minden cég számára.
Várkonyi beszélt a szállítási nehézségekről és a vásárlók növekvő elvárásairól.
„Azt mondhatom, hogy ez valóban váratlan bejelentés volt. Az viszonylag köztudott, hogy az állam szeretné helyzetbe hozni a Magyar Postát, és ez önmagában nem is egy rossz ötlet, hogy a magyar logisztikai megoldások pozitív diszkriminációban részesüljenek. Itt a bevezetés formája, a szakmai érdekképviseletekkel való kommunikáció hiánya okozta a felháborodást főképp. Ezek a beszélgetések utólag elindultak, ez majd segíthet abban, hogy ennek a szabályozásnak egyes részleteit akár újragondolják. Én ezt összességében egyébként tudnám támogatni, ami számomra picit szomorú, hogy a külföldi identitású cégeknek nem kell megfelelniük ezeknek a szabályoknak”
Rámutatott arra, hogy a vállalatoknak következetesen kell teljesíteniük az ígéreteiket, különben csökkenhet a vásárlók elégedettsége. Összességében úgy véli, hogy a kiskereskedelem jövője pozitív, bár a makrohatások továbbra is jelentős befolyással vannak a piacra.
Kapcsolódó cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >