Várakozni, türelemmel
Az üzleti életben ez az egyik legnehezebb. Mindegy, hogy épp egy pályázat elbírálására, egy új termék megérkezésére, a legfrissebb számokra vagy akár egy új folyamat beindítására…, most pedig minden kitartásunkat összeszedve, a jelenlegi egy éve tartó kritikus, sokszor krízishelyzetnek a végére. Már senki nem akar várni semmire, és főleg senki nem akar türelmes lenni, mikor mindenki frusztrációt érez.
A tehetetlenség egyszerre dühítő és alázatos megnyugvásra intő, hiszen nincs mit tenni, várakozni kell, türelmesen. Várni az oltásra, várni a gazdaság újraindulására, az elvesztett kollégák újra megtalálására, a válság és legalább részben az örökös online világ magunk mögött hagyására.
Ugyanakkor mindenki tudja, ha csak fejben is, hogy lábunk alatt és a levegőben is itt a tavasz. Nyakunkon pedig (lapunk megjelenésekor pár nappal előttünk vagy épp mögöttünk) a húsvét. Az FMCG-piacnak pedig már a nyárra kell készülni – és nem csak fejben. Termékbevezetések, promóciók, újabb ártárgyalások… – mennie kell mindennek, hiszen megállni és csak várakozni nem lehet.
Valahogy így vagyunk mi is. Ebben a számban ismét felvettük a kesztyűt, és erőltetve, de megmérkőztünk gondolatainkkal – sok oldalon keresztül írtunk a fesztiválokról. Lehet, hogy nem májusban fog berobbanni a piac, és lehet, hogy idén még nem lesz rekordokat döntő Sziget, sőt… – de a türelmes várakozásban, fejben és lélekben készülünk rá, hogy megmozdulhat a világ, ha másképp is, ha kicsit odébb is… De addig is, mindenre, amit kínálni képes az FMCG-piac, arra szükség van, és az emberek vásárolnak, online rendelnek, fogyasztanak, még mindig kíváncsiak az újdonságokra, még nem hagytak fel a tudatos vásárlással, és nem eresztik az egyre erősebb elvárásukat, a környezetvédelmet és fenntarthatóságot sem, igénylik a kedvenc márkájuk CSR programjait, és még mindig csak hullámzóan biztosak az állandó termékellátásban, így időről időre képesek halmozni.
Mi pedig úgy döntöttünk, hogy haladunk tovább, és a következő lapszámokban megmutatjuk, melyek voltak a tavalyi év értékteremtő innovációi, a legsikeresebb promóciói, a fenntarthatóság szimbólumai és a példaértékű starstore-jai. Folyamatosan szervezzük az eseményeket, mindegyiket személyesre tervezve, és amint engedi a járványhelyzet, úgy is tartjuk meg. Április közepén egy eddig sosem volt, ingyenes Trade Marketing Klubülésre várunk mindenkit (127. oldal), majd április végén Év Promóciója verseny díjátadó és szakmai konferencianap következik (19. oldal), május végén Business Dinner (5. oldal) és Inno d’Or – Év Innovációja díjátadó, június elején ismét TMKlubülés grillpartival, és szeptember végén már Business Days a Hotel Pelionban (1. oldal).
Mindenképp találkozunk, mi így készülünk!
Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Statisztikák tükrében
Helyzetkép a cukrászdákból – Nehéz szemeszter elé nézhetünk címmel tartott…
Tovább olvasom >Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >