Magazin: Változnak a promóciós elvárások

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2022. 07. 12. 06:26

Idén is szakmai konferencia keretében adták át „Az év legsikeresebb promóciója” verseny díjait. A Trade magazin szervezésében már 14. alkalommal megrendezésre került versenyre 6 kategóriában érkeztek pályázatok az FMCG-piac szereplőitől.

Az év legsikeresebb promóciója 2022 díjátadója és konferencianapja tartalmas szakmai programmal, valamint a kategóriagyőztesek és különdíjasok prezentációjával igazi ötlettárat és azonnal hasznosítható insightokat nyújtott a résztvevőknek.

Az idei megmérettetésre beérkezett pályázatokból a dobogós helyezetteket és a különdíjasokat a 11 tagú szakmai zsűri értékelése és a Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálat eredménye alapján választották ki.

Nincs új és régi

Tolnai Gábor-Kantar

Tolnai Gábor
Kantar Hoffmann
divízióigazgató

Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója a promóciókat áttekintve megállapította, hogy a vásárlók már nem tekintenek vissza a pandémia előtti időkre, nem idézik a régieket vagy mérlegelik az új normálist, egyszerűen megélik a jelent. A sztenderd promóciós elemek még mindig jól működnek, főként alacsony belépési küszöbbel és jól felépített ajándékpiramissal párosítva. Az előadás részletei lapunk 164–165. oldalán olvashatók.

 

Árrendelet-változások

dr Szűcs László-PwC Legal

Dr. Szűcs László
ügyvéd, irodai tag
Réti, Várszegi és Társai
Ügyvédi Iroda
PwC Legal

Straubinger Zsofia, PwC

Dr. Straubinger Zsófia
ügyvéd, irodai tag
Réti, Várszegi és Társai
Ügyvédi Iroda PwC Legal

„Számoljunk harmincig!” című előadásukban dr. Straubinger Zsófia és dr. Szűcs László a Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda – PwC Legal ügyvédei a május végétől hatályba lépő szabályozási változásokat tekintették át. Rámutattak az árcsökkentés kommunikációját érintő rendelet módosításának követelményeire. Körbejárták a megelőző meghatározott ideig alkalmazott legalacsonyabb (korábbi) ár fogalmát, alkalmazási körét és a kivételeket is.

A rendelet módosításával kapcsolatos hivatalos értelmezését tekintve hangsúlyozták, hogy az egyértelműen rögzíti többek között, hogy a korábbi árral kapcsolatos új szabályt a vásárlói napok esetén is alkalmazni kell, nem kell azonban feltüntetni a korábbi árat egyes élelmiszerek esetében. Ebbe a kivételi körbe tartoznak a fogyaszthatósági idővel rendelkező, romlékony termékek, amelyeknél a lejárat után komoly egészségügyi kockázattal kell számolni.

Az új szabályozás értelmezésének részletei az előadópáros „Akció/Újratervezés” című cikkében, a Trade magazin 4–5. száma 196–197. oldalán olvashatók.

 

 

Influencerek a promóciókban

Tóth Bálint
social media és
influencer specialista
Avantgarde Group

Tóth Bálint, az Avantgarde Group social media és influencer specialistája előadásában arra kereste a választ, hogy „Milyen a jó influencer?” és hogyan lehet őket sikeresen alkalmazni a promóciókban. Korábban az influencereket inkább imázskommunikációban és aktivitásgenerálásban használták. Ezen a folyamatosan fejlődő piacon a legfőbb kihívást az jelenti, hogy az adott márkához, célkitűzéshez, promócióhoz legjobban illeszkedő influencert megtalálják. Ebben fontos szerepet játszik a megfelelő ár-érték arány, vagyis annak eldöntése, hogy mi alapján számolják a megtérülést, mi lesz a jóság mutatója. Az elérések, lájkok száma, az érdeklődés generálása, aktiválás a csatorna jellegéből adódóan könnyebben nyomon követhető, a közvetett vásárlásösztönzés kevésbé. Erre a legjobb módszerek az online forgalom mérése címkézett linkekkel, valamint egyedi kuponkódok használata. Érdemes tisztázni a határidők azonos értelmezését, amelynek hiányában csúszások, pontatlanságok okozhatnak kényelmetlenséget. A hitelesség és a hosszú távú elköteleződés pedig feltételezi, hogy az adott influencer ne szegődjön lépten-nyomon másik márkához, mert ezzel a követőit is elbizonytalanítja, és a „megélhetési influencer” megítélésbe sorolhatják. A jogi kérdéseket is érdemes előre tisztázni.

Az adatalapúság és az emberfókuszú megközelítés egyaránt hozzájárul a hatékony eléréshez és a követők aktivizálásához. Több szoftver is rendelkezésre áll a social listening, social media monitoring területén, amelyek gépi tanulásos rendszerrel figyelik a netet, hogy mit beszélnek az adott márkáról, témáról, promócióról. Általánosságban elmondható, hogy a nagy elérési arány, sok komment, sok megosztás, hangadók megszólalásai hatására a követőket hatékonyan meg lehet mozgatni. Az előadó leszögezte, hogy a 10% feletti engagement arány már jónak számít. A BHI-index pedig az adott influencer megítélésének számszerűsítését segíti. Azt mutatja meg, hogy egy adott márka/téma/személy mennyire közkedvelt az online térben. A 0–1 közötti skálán minél közelebb van az érték az 1-hez, annál nagyobb kedveltséget mutat.

Érdemes az influencer saját posztjaiban megnézni a promóciók arányát, amelyeknek 50%-ot meghaladó értéke már elgondolkoztató lehet. Az influencer által posztolt fotókból az is látható, hogy kikkel találkozik, ennek alapján eldönthető a célcsoportegyezés. A végső döntés előtt mindenképp ajánlott a személyes találkozó, ahol kiderül, menni fog-e az együttműködés, együtt gondolkodás, közös ötletelés. Ha igen, a személyes találkozások során több információt lehet átadni, és elkötelezettebb, elégedettebb influencerrel, szószólóval jelenhet meg a márka és a promóció, amely végső soron sikeresebb kampányt és elégedettebb márkát eredményez.

Új világtrendek

Busák István

Busák István
cégvezető
Isobar

Busák István, az Isobar cégvezetője öt fő világtrend bemutatásával döbbentette meg a közönséget. Megállapította, hogy a virtuális világ, a bezárkózás, a klímaválság, az NFT-k és a mémek formálják a márkaépítés idei fő kreatív trendjeit.

Az alternatív valóságok, új virtuális gazdaságok egymás után jönnek létre, párhuzamos univerzumokat alakítanak ki. Az ezekben feltűnő identitások, pénzek és egyéb eszközök a való világéhoz hasonló értékkel bírnak. A virtuális világban immár a luxusmárkák (pl. Gucci) is megjelentek, amelyek virtuális termékeiket virtuális üzletekben kínálják. Ezek az alternatív valóságok a fiatal fogyasztók számára biztonságos helyet kínálnak a személyiséggel való játékra, a valódi és digitális személyiségek közti szinergiák kiaknázására.

Az újraosztott játszótérként említett trend olyan decentralizált autonóm szervezetek (DAO-k) létrejöttét írja le, ahol minden tagnak/tulajdonosnak egyenlő jogai vannak. Ennek köszönhetően ezek a szervezetek az irányítás, a transzparencia és a közös fellépések új szintjét teremtik meg. Elmosódnak a határok a rajongói, alkotói, tulajdonosi csoportok között, amely folyamatot a kriptovaluták és az NFT-k (Non-Fungible Token) szerepének bővülése tovább gyorsítja. A fő márkák fokozatosan veszik át ezeket a kriptoeszközöket, ami lehetővé teszi számukra az új digitális piactereken történő részvételt is. Ebben a felfogásban minden, amit létrehoztak, akár a használt digitális dolgok is, újraértékesíthetők.

A tudatos szétkapcsolást, decentralizációt erősíti a klímaválság fokozódó fenyegetése. A piaci szereplők egyre inkább keresik a választ arra, hogyan tudják megoldani, hogy a gazdasági növekedés ne járjon együtt a környezet károsításával. A fogyasztáson alapuló gazdaságról körkörös gazdaságra kell átállni, ami soha nem látott népszerűséget teremtett a bérbeadási modellek, az újrahasznosító és használtcikk-platformok számára.

Az „Én is!” generációként is emlegetett Z-nemzedék a történelem legsokszínűbb, multikulturális generációja. Számára az identitásnak sincs egyértelmű határa (fluid identity). A műfajok és az eszközök határai is elmosódnak, ez a generáció a YouTube-on keres befektetési tanácsot, a TikTokon fejt ki politikai aktivitást, és gyakran a játékok szolgálnak számára eligazodási lehetőséget fontos társadalmi kérdésekben is. Minden korábbinál könnyebben vegyítik a komolyt a bolondsággal, a nehéz és könnyed témákat, és a mémeken nevelődött generációként vegyítik a különféle kultúrákat. Számukra természetesek az olyan, korábban valószínűtlennek tartott együttműködések, mint a Gucci és a The North Face, vagy az Oreo és a Pokemon között létrejött.

Személyes buborékokba zárkóznak egyre többen, jelezve, hogy nincs igényük a fizikai világra. A környezet által kiváltott fokozódó szorongás sokakat virtuális kapcsolatok építésére sarkall, mások egyre kisebb személyes terekbe húzódnak vissza. Erősödik a fókusz az otthonra és annak környezetére, illetve a saját testre. S bár a fizikai élmények a járvány elmúltával újra személyesen átélhetők lettek, sokaknak vált végleg irodává, edzőteremmé és mozivá az otthonuk, ahol kevesebb szorongást élnek át. Ebben a környezetben óhatatlanul felértékelődnek a helyi értékek, a szomszédság újrafelfedezése is.

Összegzésként elmondható, hogy metaverzumok kavalkádjában alakul a közeljövő fogyasztója és vásárlója. A hozzájuk vezető út igény szerint testreszabott, virtuális, közösségi és körforgásosan fenntartható kell legyen, az értelem és az érzelem ökoszisztémájában.

Csúcspromóciók

A szakmai előadások a kategóriák szerinti eredmények kihirdetése és átadása, valamint az első helyezettek és a különdíjasok pályamunkáinak bemutatása közé ékelődtek.

Az okleveleket, üvegdíjakat és kedvezmény vouchereket a nap folyamán Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője és Guba Zsófia, a Kantar Hoffmann junior client service executive-je adta át.

A verseny szakmai partnerei: Trade Marketing Klub, POPAI Magyarország Egyesület

A verseny kutatási partnere: Kantar Hoffmann

A verseny támogatója: Superbrands. MagyarBrands. //

 

Élelmiszer kategória, ARANYÉREM: FrieslandCampina Hungária Zrt.

Pöttyös Igazi Büszkeségek aktiváció

A Pöttyös Igazi Büszkeségek aktiváció a Pöttyös márka kedveltségét, elérését kihasználva szerette volna mind szélesebb közönséggel megismertetni és még inkább megszerettetni a tokiói olimpiára készülő hazai sportolókat. A 2021. május 1-jétől augusztus 8-ig megvalósuló 360°-os kampány célja volt, hogy az olimpia kezdetére a Pöttyös-rajongókból vérbeli szurkolókat kovácsoljon. Az Igazi Büszkeségek szurkolói kártyák és albumok segítségével mutatta be a témát a nagyközönség számára, a hozzá kapcsolt fogyasztói promócióval tovább fokozta az érdeklődést.

A vásárló kedvenc Túró Rudija mellé a multipack esetében ajándékba kapott egy szurkolói kártyacsomagot, melyben a Magyar Olimpiai Csapat tagjait bemutató kártyákat talált. A kártyák gyűjtéséhez albumcsomagot kínáltak, ami segítette a gyűjtést, rendszerezést. Az aktivitáshoz kapcsolódó nyereményjátékos promóció során a fogyasztók számos értékes nyereményhez juthattak hozzá. 

A díjat átvette: Tóth Ildikó, FrieslandCampina Hungária 

 

 

 

_________________________________________

 

 

 

Ital kategória, ARANYÉREM: Havas Media Hungary Kft.

L’OR exkluzív gasztro-ízutazás

2021 júniusában és júliusában gasztro-influencer együttműködések révén a Havas Media Hungary Kft. és a Jacobs Douwe Egberts Kft. közös promóciójának célja volt, hogy népszerűsítse az utazáshoz (a világ különböző országaiba), valamint a nyári időszakhoz kötődő L’OR kapszulás kávékat, és buzdítsa a fogyasztókat a L’OR kapszulás kávék és az adott ízvilágú termékek fogasztására.

Az adott kapszula fogyasztásának támogatása mellett a promóció célja volt az is, hogy a járvány sújtotta időszakban maradandó élményben részesítse a fogyasztókat: a COVID19-világjárvány nemcsak a szeretteikkel való kellemes pillanatoktól fosztotta meg az embereket, hanem az utazás, az új felfedezések élményétől is. Ezért a szándékuk az volt, hogy olyan márkaimázst erősítő élményt adjanak, amelyet a pandémia alatt nem élhettek át: egy kellemes estét tölthessenek el szeretteikkel, miközben egy exkluzív gasztronómiai utazáson vesznek részt. 

A díjat átvette: Timkó Lautner Zsófia, Jacobs Douwe Egberts

 

 

 

__________________________________________

 

 

 

HoReCa kategória, ARANYÉREM: Dreher Sörgyárak Zrt.

Csapolt Minőség Program 2021

A Dreher Sörgyárak Zrt. a Csapolt Minőség Program keretén belül oktatta 2021. május és szeptember között a horeca egységeit a sörcsapolásról, és egyúttal erőteljes kommunikációt folytatott a fogyasztók irányába, hogy megismerjék a programot és annak minden előnyét.

Egy régi és bölcs sörös mondás szerint „a sörfőző mester megfőzi, a sörcsapoló mester pedig elkészíti a sört”. A fogyasztók számára a Csapolt Minőség Program egyfajta minőségi garanciaként szolgál arra, hogy a programban részt vevő egységek mindent megtesznek annak érdekében, hogy a Sörgyárban megálmodott minőségben kerüljön a sör a fogyasztók elé. Így, aki minőségi sörélményre vágyik, és egy igazán jól csapolt sört szeretne meginni, bátran keresheti fel a program weboldalát, és szemezgethet a résztvevő egységek listájából.

Partnereik számára a programban való részvétel egy kiváló lehetőség, hogy erősítsék alkalmazottaik vendéglátói ismereteit, és az egység egyedi értékesítési előnyévé váljon ez a tudás. www.csapoltminoseg.hu

A díjat átvették: Kiss Norbert és Lovász Dóra, Dreher Sörgyárak

 

 

 

__________________________________________

 

 

Kereskedelmi kategória, ARANYÉREM: SPAR Magyarország Kft.

Hey Clay gyurma és plüss

A SPAR Magyarország Kft. 2021. augusztus 19. és október 3-a között minden elköltött 6000 Ft vásárlás után 1 db gyurmacsomagot adott ajándékba, mely egy meglepetés színű gyurmát és egy hűségpontot tartalmazott. További gyurmacsomagokat lehetett megvásárolni 190 Ft/db áron, amelyek szintén egy meglepetés színű gyurmát és egy hűségpontot tartalmaztak.

A gyurmacsomagokban lévő hűségpontokból 6 db-ot összegyűjtve és a gyűjtőfüzetbe ragasztva, a vásárlóknak lehetőségük volt a 6-féle plüssfigura egyikét megvásárolni kedvezményes áron (1990 Ft/db). A plüssöket meg lehetett vásárolni normál áron is (4990 Ft/db). További HEY CLAY kiegészítő termékek is elérhetőek voltak a promóció ideje alatt, hűségpontok összegyűjtése nélkül.

A 18-féle színes gyurmából, akár az ingyenesen letölthető applikáció segítségével, izgalmasnál izgalmasabb szörnyek, űrlények és egyéb figurák készíthetők.

A díjat átvették: Szalai Rita (balra) és Lénárt Mária (jobbra), SPAR Magyarország

 

 

 

________________________________________

 

 

 

Non-food (háztartási vegyi áru és kozmetika) kategória, ARANYÉREM és Fenntarthatósági KÜLÖNDÍJ: Procter & Gamble RSC Kft.

Ültessünk jobb levegőt!

2021. októberében és novemberében minden megvásárolt P&G termékkel a vásárló 2 Ft-tal támogatta a hazai élőhely-telepítést, aminek a keretében 1 hektár erdőt ültet a vállalat. Ezzel együttesen segítik hozzá a Földünket, hazánkat a tisztább levegőhöz. Az üzenet egyszerű, érthető, nem igényel extra cselekvést a fogyasztótól. A kampány során a fogyasztók hozzájárulhattak a fenntarthatósági megoldások megvalósításához, közvetett módon.

A program összhangban van a Procter & Gamble RSC Kft. vállalati környezetvédelmi törekvéseivel, növeli a vásárlók lojalitását és a vásárlási értéket is azáltal, hogy ösztönzi a P&G minőségi termékek kosárba kerülését. 

A díjat átvették: (balról) Krubl Yvette, Vaszkó Barbara és Katus Adrienn, Procter & Gamble RSC

 

 

 

________________________________________

 

 

Non-FMCG kategória, ARANYÉREM: Rewart Kft.

„Tankolj, és tiéd lehet egy Ford Mustang vagy a napi 5 pénznyeremény egyike!” nyereményjáték

A játékosoknak 2021. június 14. és augusztus 31. között legalább 1 liter üzemanyagot kellett vásárolniuk az alábbi típusok egyikéből: EVO 95 Benzin, EVO Diesel, EVO 100 Benzin Plus, EVO Diesel Plus, EVO 102 Racing prémium üzemanyag, ECO+ Autógáz. Majd személyes adataikkal regisztráltak a MOLJÁTÉK Online Programba, a www.moljatek.hu oldalon.

A Nyereményjáték 79 napja során naponta 5 darab, összesen 395 darab napi nyeremény került kisorsolásra, a legvégén pedig 1 db FORD MUSTANG GT 2 AJTÓS CONVERTIBLE 5.0 személyautót vihetett haza a szerencsés nyertes.

A fogyasztók számára a nyereményjátékban történő részvétellel esély volt a saját vásárlásuk értékének visszanyerésére, sőt többre is, hiszen üzemanyagtípustól függően, akár dupla, vagy ötszörös értékű nyereményt nyerhettek, kézpénzhelyettesítő eszközön. 

A díjat átvette: Szilicsány Nóra, Rewart

 

 

 

________________________________________

 

 

 

Trade magazin KÜLÖNDÍJ: Square One Retail Kft.

Citylife Média – Kalinka mini mintaszórás

A 2021. október 18-án induló és 1 hónapig tartó promóció során olyan éttermeket választottak, amelyek tematikájukban eltérőek: olasz, ázsiai, magyaros. Különböző ízlésű fogyasztókat céloztak meg. Fontos volt, hogy olyan terjesztési csatornákat találjanak, ahol a 18 éven aluli fogyasztók szűrhetők. A futárok a kiszállítás alkalmával ellenőrizték ezt, és csak a felnőtt közönség részére adták át a termékmintát. Az éttermek számára a promóció egy olyan hozzáadott értéket képviselt a megrendelőik felé, amivel növelni tudták a vásárlók lojalitását. Ez biztosította a promóció hatékony és hiba nélküli megvalósulásának alapját.

A fogyasztók az étel házhozszállítá­sakor a csomagban kaptak termékmintát, amit otthonukban kipróbálhattak. A kampány során 18 000 db termékminta került terjesztésre. Mivel meglepetésajándékként kapták, pozitív élmény érte őket a branddel kapcsolatban. 

A díjat átvette: Pusztai Tímea, Square One Retail

 

 

 

________________________________________

 

 

 

CSR KÜLÖNDÍJ: Henkel Beauty Care

Schauma Habmesékkel egy jobb életért

A 2020 tavaszán indult és 2021 novemberében zárult Schauma Habmesékkel egy jobb életért címet viselő kampány az Örökbe fogadok egy ovit! szervezettel együttműködve valósult meg.

A program során influenszerek segítségével meséket gyűjtöttek be a fogyasztóktól, amelyekből egyedi mesekönyvek készültek. A 140 ezer darab termékadomány mellett a könyvadományokat a Habmesék kampány keretén belül hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodákba, gyerekházakba, tanodákba, gyermek- és anyaotthonokba juttatták el. Az adománycsomagok edukációs kisfüzeteket is tartalmaztak, ezzel is segítve, hogy a kicsik megismerjék a megfelelő tisztálkodás lépéseit, fontosságát.

A vállalat az ország adott pontjaira kiszállította a többkamion­nyi felajánlást, míg az Örökbe fogadok Egyesület 652 gyerekeket nevelő intézménnyel szoros együttműködésben megszervezte az adományok kiosztását. 

A díjat átvette: Szak Zsuzsanna, Henkel Beauty Care

 

 

 

________________________________________

 

 

 

TMK KÜLÖNDÍJ: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.

Burn Fiat 500 Országos Fogyasztói Promóció

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. 2021. augusztus 1-től november 30-ig tartó promóciója a legjobban teljesítő kampány volt a magyarországi Burn márka történetében. Facebook-, Instagram-, Snapchat- és TikTok-felületeken a közel 20 fős influencercsapat több mint 100 tartalmat gyártott.

Az aktivitás során Burn energiaital vásárlásával a nyitófül alatt található kód feltöltésével tudott a vásárló részt venni a nyereményjátékban, amelynek értékes nyereménye egy Fiat500 autó volt. Az attraktív promóciónak köszönhetően a Burn energiaital értékesítése növekedett. 

A díjat átvette: Jakus Melinda, Coca-Cola HBC Magyarország

 

 

 

________________________________________

 

 

 

Ital kategória, BRONZÉREM és POPAI KÜLÖNDÍJ: Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.

Heineken EURO 2020

A Heineken márka a Bajnokok Ligája szponzorációnak köszönhetően mindig is a foci legnagyobb sörös szponzorának számított. Azonban ezúttal emelte a tétet, és Európa egyik legrangosabb tornájának, az Európa-bajnokságnak (EURO 2020) is a szponzora lett. A magyar leányvállalat szempontjából hab volt a tortán, hogy Budapesten a hazai válogatott szereplése mellett is rendeztek mérkőzéseket. Így nem volt kérdéses, hogy 2021-ben az EURO 2020 mellé omnichannel, több partner számára tailor made aktivitást is biztosító, egyedi megjelenésekkel tarkított aktivitásokat kínálnak minden stratégiai fontosságú csatornájukban.

A 2021. május 15. és július 15. közötti időszakban kedvezőbb áron, prémium sörélményhez juthattak a fogyasztók ráadásul olyan vonzó nyereményekre tehettek szert, mint például belépők a budapesti mérkőzésekre, vagy egyedi EURO 2020-ra készült limitált Heineken merch termékek. 

A díjakat átvette: Salem Dániel, Heineken Hungária Sörgyárak

 

 

 

________________________________________

 

 

 

Élelmiszer kategória, EZÜSTÉREM: POS Services Kft. és Nissin Foods Kft.

Cup Noodles Slurp Trainer Instagram kampány

A POS Services Kft. és a Nissin Foods Kft. 2021. augusztus 20-tól november 8-ig tartó közös promóciójuk során influenszerekkel mutatták be és népszerűsítették az Instagramon található Cup Noodles Slurp Trainer filterük használatát, amellyel a Cup Noodles márka ismertségét növelték. Az online kampány támogatásaként offline aktivitást is szerveztek, amikor az egyetemi kampányuk egyik programjaként személyesen, a helyszínen is lehetett a Nissin sátorban játszani.

A promóció idején Instagramon keresztül le lehetett tölteni a filtert, és az emojik leutánzásával lehetett pontot gyűjteni. A játék végén A-B-C rangsorokat kaptak a játékosok.

Az aktivitás a fogyasztók számára izgalmas játékélményt, versenyzési lehetőséget nyújtott, a kereskedők pedig a márkalojalitás növelésében, illetve a magasabb fogyasztói árak mellett a forgalom további növekedésének biztosításában látták hasznosságát. 

A díjat átvették: (balról jobbra) Takács Zoltán és Krajczár Adrienn a POS Servicestől és Illés Péter, Nissin Foodstól

 

 

 

________________________________________

 

 

 

Ital kategória, EZÜSTÉREM: Heinemann Testvérek Kft.

Jim Beam & Tankcsapda promóció

A Heinemann Testvérek Kft. 2020-as CSR Tankcsapda együttműködésének sikere minden elvárást felülmúlt, ezért szerettek volna egy olyan promóciót megalkotni, amelyben minél szélesebb körben tudják bevonni a fogyasztókat. Lehetőséget biztosítva nekik, hogy akár horeca, akár retail vagy webshop vásárlás útján egy életre szóló nyereményt kapjanak Magyarország első számú rock zenekarától a Jim Beam által.

A 2021. június 28-tól augusztus 8-ig tartó kampány során a fogyasztók visszacsalogatása mellett a horeca partnerek megsegítése is a célok között szerepelt egy rendkívüli ajánlat által: a partner a nagykereskedéseken keresztül megrendel 3 db Jim Beam White 1 literes terméket, melyhez kap 3 db Jim Beam White 1 literest grátiszba. A grátisz termékek közül 2 db Jim Beam White 1 literest felhasznál a Highball készítéshez. A fennmaradó grátisz termék minden egyéb költségét is fedezi (üdítő, jég, szívószál stb.). 

A díjat átvette: Kis Dániel, Heinemann

 

 

 

________________________________________

 

 

 

HoReCa kategória, EZÜSTÉREM: Heinemann Testvérek Kft.

Jim Beam – Újra Együtt kampány

A 2020–2021-es évet a COVID árnyékolta be, aminek következtében a horeca szegmens nagyon nehéz helyzetbe került. Majdnem fél évig teljes zárás volt a pandémiás helyzet miatt, ami nagyban befolyásolta a fogyasztói szokásokat, melyek teljes mértékben a retail vásárlásra és az otthoni fogyasztásra alakultak át.

A Jim Beam az „újra nyitás”-t szerette volna méltóképpen megünnepelni a fogyasztókkal a Jim Beam – Újra Együtt kampánnyal a 2021. április 30. – június 6-ig terjedő időszakban, illetve a készlet erejéig.

Minden fogyasztó, aki a promóció ideje alatt betért az adott egységbe, egy pohár Jim Beam Highballt kapott ajándékba első italként. Ezzel is megünnepelve, hogy újra együtt lehetünk!

A kampány lehetőséget teremtett a fogyasztók szórakozóhelyekre való visszacsalogatására a pandémiás időszakot követően, emellett támogatta a vendéglátóegységeket is. 

A díjat átvette: Kis Dániel, Heinemann

 

 

 

________________________________________

 

 

 

Kereskedelmi kategória, EZÜSTÉREM: SPAR Magyarország Kft.

„Még sosem szólt jobban a nyár!” hűségakció

2021. május 20. és július 25. között a SPAR Magyarország Kft. hűségakciója keretében JBL hangszórókat, fejhallgatókat, fülhallgatókat kínált vásárlóinak.

A hűségpromóció célja az volt, hogy vásárlók minél nagyobb értékben vásároljanak egy tranzakció alkalmával, ezért minden 1000 Ft vásárlás után 1 db hűségpontot kaptak. Ha pontgyűjtő füzetükbe összegyűjtöttek 20 db pontot, be tudták váltani JBL-termékekre, akár 50%-os kedvezménnyel.

A hűségakció során egy nyereményjátékkal is kedveskedtek a vásárlóknak, aki a promóció időtartama alatt legalább 1 db, hűségakcióban szereplő JBL-terméket vásárolt (hűségpontok nélkül teljes áron, vagy hűségpontokkal kedvezményes áron) és a vásárlást igazoló blokk adatait (AP-kód, vásárlás dátuma, TRSZ) feltöltötte a www.nyeremenyjatek.spar.hu weboldalra, részt vehetett és megnyerhette az 50 db PartyBox100 hangszóró egyikét. 

A díjat átvették: Szalai Renáta Rita (balra) és Lénárt Mária (jobbra), SPAR Magyarország

 

 

 

________________________________________

 

 

 

HoReCa kategória, BRONZÉREM: Rewart Kft.

Borsodi EB promóció

A 2021. május 10-e és július 15-e közötti, UEFA Európa Bajnoksághoz köthető országos fogyasztói promóció során a Borsodi Világos, Mester és Bivaly termékek részvételével a trade és horeca csatornákat együttesen aktivizálták. A fogyasztók promóciós csomagolással ellátott termékek vásárlásával, valamint UTC kódjuk feltöltésével vehettek részt a programban, amely során napi, heti, láncspecifikus és főnyereményekért indulhattak, illetve addicionális egyedi fejlesztésű, extra focis játék által további nyereményekre és kedvezményes kuponokra tehettek szert.

Ez volt az első promóció, amely a Borsodi márka új promóciós platformján került megvalósításra, mely a továbbiakban állandó felületként szolgál a márka összes későbbi promóciójához. 

A díjat átvették: (balról jobbra) Becságh Anna és Szabó Nikolett, Rewart

//

 

Kapcsolódó cikkeink