Változnak a promóciós elvárások
Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át „Az év legsikeresebb promóciója” verseny díjait. A Trade magazin szervezésében már 14. alkalommal megrendezésre került versenyre 6 kategóriában érkeztek pályázatok az FMCG-piac szereplőitől.
„Az év legsikeresebb promóciója 2022” díjátadója és konferencia napja tartalmas szakmai programmal valamint a kategória győztesek és különdíjasok prezentációjával igazi ötlettárat és azonnal hasznosítható insightokat nyújtott a résztvevőknek.
Nincs új és régi
A Hungexpo új konferenciaközpontja rendezvénytermében összegyűlteket először a nap moderátora Balázs Barbara, a Trade magazin üzletfejlesztési vezetője, majd Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője köszöntötte.
Az idei megmérettetésre beérkezett pályázatokból a dobogós helyezetteket és a különdíjasokat a 11 tagú szakmai zsűri értékelése és a Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálat eredménye alapján választották ki.
Tolnai Gábor, a Kantar-Hoffmann divizióigazgatója a promóciókat áttekintve megállapította, hogy a vásárlók már nem tekintenek vissza a pandémia előtti időkre, nem idézik a régieket vagy mérlegelik az új normálist, egyszerűen megélik a jelent. A sztenderd promóciós elemek még mindig jól működnek, főként alacsony belépési küszöbbel és jól felépített ajándékpiramissal párosítva. Növeli a bevonódási hajlandóságot az érzelmi kötődés és a nagynak érzékelt nyerési esély. Ösztönző, ha egy nagy főnyeremény is megjelenik.
Eddig az ismert mechanimus és a kreatív kommunikáció, innovatív ajándékok kombinációja volt a legsikeresebb, de idén először megjelent, főként a fiatal megkérdezettek körében, az újszerű promóciós mechanizmusok és a digitális elemek használatára vonatkozó igény.
Árrendelet változások
„Számoljunk harmincig!” című előadásukban dr. Straubinger Zsófia és dr. Szűcs László PwC Legal ügyvédek a május végétől érvénybe lépő szabályozási változásokat tekintették át. Rámutattak az árcsökkentés kommunikációját érintő rendelet követelményeire.
Körbejárták a megelőző meghatározott ideig alkalmazott legalacsonyabb ár fogalmát, alkalmazási körét, kamarai értelmezését és a kivételeket is. A súlyosodó szankciók alapeseteit példákkal szemléltették.
Influencerek a promóciókban
Tóth Bálint, az Avantgarde Group social media and influencer specialistája előadásában arra kereste a választ, hogy „Milyen a jó influencer?” Ezen a folyamatosan fejlődő piacon a legfőbb kihívást az jelenti, hogy az adott márkához,
célkitűzéshez, promócióhoz legjobban illeszkedő influencert megtalálják. Fontos szerepet játszik a megfelelő ár-érték arány, a határidők azonos értelmezése, a hitelesség és a hosszú távú elköteleződés is. Az adatalapúság és az emberfókuszú megközelítés egyaránt hozzájárul a hatékony eléréshez és a követők aktivizálásához.
Új világrend
Busák István, az Isobar cégvezetője öt fő világtrend bemutatásával döbbentette meg a közönséget. Az alternatív valóságok, decentralizált autonóm szervezetek, , NFT-k, metaverzumok kavalkádjában alakul a közeljövő fogyasztója és vásárlója. Az „én is generáció” buborékokba zárva, tudatos szétkapcsolással védekezik a való világ okozta stressz-szel szemben. A hozzájuk vezető út testreszabott, virtuális, közösségi és fenntartható kell legyen, az értelem és az érzelem ökoszisztémájában.
Csúcs promóciók
A szakmai előadások a kategória szerinti eredmények kihirdetése és átadása valamint az első helyezettek és a különdíjasok pályamunkáinak bemutatása közé ékelődtek.
Az okleveleket, üvegdíjakat és kedvezmény vouchereket a nap folyamán Hermann Zsuzsanna és Guba Zsófia, a Kantar-Hoffmann Junior Client Service Executiveje adta át.
Az év legsikeresebb promóciója 2022 eredményei a következők:
A Trade magazin 6-7. print és digitális lapszámában részletesen beszámolunk a díjátadásról, a konferenciáról és a dobogós, különdíjas promóciókról.
A szakmai Zsűri és Partnereink nevében is gratulálunk!
A pályázat kiírója
A rendezvény szakmai támogatói
Kapcsolódó cikkeink
Új pályázat: Budapest 150 Torta
Budapest Főváros Önkormányzata képviseletében a Budapest Brand Nonprofit Zrt. valamint az…
Tovább olvasom >Az év legsikeresebb promóciója 2023 – még 2 hétig lehet pályázni
Nevezni az FMCG-promócióban szereplő termék gyártója/forgalmazója és/vagy a promóció kivitelezője…
Tovább olvasom >Kiderült, kik Magyarország legjobb bartenderei!
Idén először, hagyományteremtő céllal rendezte meg az Első Magyar Gin…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >