Németország: változást hozott az infláció a biotermékek kereskedelmében
A magas infláció jelentősen megváltoztatta a biotermékek vásárlóinak magatartását. „Az emberek még mindig vásárolnak biotermékeket – de olcsóbban” – mondta Robert Kecskes, a GfK piackutató kereskedelmi szakértője.
„Az általános áremelkedés miatt érezhetően csökkent a vásárlók hajlandósága arra, hogy a biotermékekért magasabb árat fizessenek”. A fejlődés nyertesei mindenekelőtt a diszkontok, vesztesei a bio szupermarketek és a natúr élelmiszerboltok. Míg a GfK szerint a bio szupermarketek és a bioboltok 2022-ben jelentős, több mint 18%-os forgalomcsökkenést mutatnak, addig a diszkontok több mint 11%-os növekedést céloztak meg a bioélelmiszerek és bioitalok terén.
Jól tükrözi a fejlődést a kiskereskedők saját biomárkáinak sikere, amelyek általában érezhetően a márkás termékek árszintje alatt kaphatók. „A kiskereskedők saját márkái sokkal nagyobb szerepet játszanak a bioszektorban, mint a hagyományos szektorban” – mondta Hanna Kehl, a GfK fenntarthatósági szakértője.
A GfK szerint a bio sajátmárkák piaci részesedése ma már meghaladja a 60%-ot az élelmiszerek és italok piacán – és e téren továbbra is növekvő tendencia látható. Ezzel szemben a hagyományos termékek esetében mindössze 46% a sajátmárkák piaci részesedése.
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >