Németország: változást hozott az infláció a biotermékek kereskedelmében

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 07. 21. 09:28

A magas infláció jelentősen megváltoztatta a biotermékek vásárlóinak magatartását. „Az emberek még mindig vásárolnak biotermékeket – de olcsóbban” – mondta Robert Kecskes, a GfK piackutató kereskedelmi szakértője.

„Az általános áremelkedés miatt érezhetően csökkent a vásárlók hajlandósága arra, hogy a biotermékekért magasabb árat fizessenek”. A fejlődés nyertesei mindenekelőtt a diszkontok, vesztesei a bio szupermarketek és a natúr élelmiszerboltok. Míg a GfK szerint a bio szupermarketek és a bioboltok 2022-ben jelentős, több mint 18%-os forgalomcsökkenést mutatnak, addig a diszkontok több mint 11%-os növekedést céloztak meg a bioélelmiszerek és bioitalok terén.

Jól tükrözi a fejlődést a kiskereskedők saját biomárkáinak sikere, amelyek általában érezhetően a márkás termékek árszintje alatt kaphatók. „A kiskereskedők saját márkái sokkal nagyobb szerepet játszanak a bioszektorban, mint a hagyományos szektorban” – mondta Hanna Kehl, a GfK fenntarthatósági szakértője.

A GfK szerint a bio sajátmárkák piaci részesedése ma már meghaladja a 60%-ot az élelmiszerek és italok piacán – és e téren továbbra is növekvő tendencia látható. Ezzel szemben a hagyományos termékek esetében mindössze 46% a sajátmárkák piaci részesedése.

Lebensmittelpraxis

Kapcsolódó cikkeink