Magazin: Útravaló

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 04. 05. 07:27

Tíz éve a különleges gasztronómiai kínálat megjelenését a benzinkutakon elsősorban a vendingautomaták új generációitól vártuk, ám a fejlődés más irányt vett: a választék prémiumizációját a „hagyományos” vendéglátás átalakulása hozta.

 

Felgyorsult világunkban magától értetődik feladataink összekapcsolása; időt takarítunk meg azzal is, ha menet közben összekötjük a tankolást és éhünk elverését. És mivel a vásárlók igénye a minőségi ételekre folyamatosan nő, a legnagyobb benzinkúthálózatok üzemeltetői a verseny új terepeként tekintenek a konyhaművészetre: csúcsszakácsokat szerződtetnek, a legjobb alapanyagokat használják, gourmet szendvicsek, hot dogok, paninik, ínyenc saláták és mindenféle más street food típusú ételek választékát dolgozzák ki (és cserélik időközönként), minőségi kávét kínálnak. Összeállításunkban a piac legnagyobb szereplőit kérdeztük koncepciójukról, terveikről.

Kónya Dávid
termékcsoport-fejlesztési
vezető
Shell

A Shellnél azt szeretnénk, ha vásárlóink másként gondolnának a töltőállomásokra és az ott kapható ételekre – hangsúlyozza Kónya Dávid termékcsoport-fejlesztési vezető. – A minőségi üzemanyag továbbra is fontos, de emellett az étel- és italkínálat, a shopok, illetve a szolgáltatások fejlesztésére is fókuszálunk, hogy az autósok számára valóban igazi társ legyünk az úton. Tavaly vezettük be a deli by Shell márkát Magyarországon, amelynek keretében Fördős Zé segítségével új ételkínálatot alakítottunk ki. A jó minőségű, ízletes alapanyagok mellett fontos szempont, hogy egyrészt figyelembe vegyük a trendeket, de a magyar ízlésnek megfelelő ételeket is kínáljunk. A gyors elkészítési időn túl azt is szem előtt tartjuk, hogy ételeink kényelmesen elfogyaszthatók legyenek. A bevezetés óta eltelt egy év vásárlói visszajelzései és a forgalmi adatai is pozitív változást mutatnak, de a Shell további újításokat és meglepetéseket tervez a kínálatban 2019-ben is, hogy mindenki megtalálja a kedvencét. Emellett tovább folytatódik a shopok átalakítása is, 2020-ra szinte az összes magyarországi Shell-töltőállomás megújul annak érdekében, hogy kellemes megálló- és pihenőhelyek legyenek az utazás során.

Orosz András
kiskereskedelmi vezető
MOL Magyarország

A MOL 2030-ig szóló üzleti stratégiája kiemelt hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére – mondja Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője. – Az új stratégiánk részeként az úton lévőknek a lehető legszélesebb szolgáltatási és termékportfóliót kínáljuk, amelyet folyamatosan megújítunk. Állandóan keressük azokat a lehetőségeket, amelyekre a fogyasztóknak szükségük van. Ma az emberek már jóval többre vágynak, mint egy benzinkútra, de ezt mi előre tudtuk. 2015-ben alkottuk meg Fresh Corner koncepciót, amelynek alapján a töltőállomásainkon már nemcsak üzemanyagot, de magas minőségű kávét, friss szendvicseket és péksüteményeket is kínálunk az úton lévőknek. A koncepció népszerűségét jól mutatja, hogy a MOL a 120 magyarországi Fresh Corner töltőállomásán naponta több mint 28 ezer csésze kávét értékesít. Azonban ma már nemcsak a töltőállomásokon lehet élvezni ezt a minőséget: 2018 őszén kiléptünk a töltőállomások keretei közül, és önálló kávézót nyitottunk Budapest bevárosában. Az első önálló Fresh Corner kávézó megnyitása, valamint a Fresh Corner Food Truck és a kávét árusító tuk-tuk járművek újabb fontos mérföldkövet jelentenek a MOL 2030-as stratégiamegvalósításában.

Kováts Botond
marketing manager
OMV

Koncepciónk fejlesztésekor az elsődleges cél az volt – emeli ki Kováts Botond, az OMV marketing managere –, hogy az úton lévőknek olyan étkezési alternatívát nyújtsunk, ami finom, egészséges, gyorsan fogyasztható és felér egy teljes értékű étkezéssel. 2018-tól Palágyi Eszterrel, a Michelin-csillagos Costes étterem chefjével dolgozunk együtt, akivel új minőségi szintet hoztunk létre szendvicskínálatunkban. Új gourmet szendvicseink sikere számokban is jól mérhető, a kategória forgalma több mint 30 százalékkal nőtt – nemcsak a korábbi kínálatot kedvelőket sikerült ösztönöznünk a Gourmet termékek kipróbálására, de új ügyfeleket is szereztünk.

Minőségi kávéválasztékunk szem előtt tartása mellett az új VIVA 100% Arabica Single Origin kolumbiai kávéalapanyaggal bővítjük kínálatunkat. Az általunk forgalmazott összes kávé alapanyagát a fair trade rendszer keretein belül termelik. Ételválasztékunk a sikeres a Gourmet szendvicsekkel kiegészülve folyamatos fejlesztés alatt áll, így újabb különleges kreációk kerülnek a pultba, mindemellett megkezdtük a helyben készített friss saláták forgalmazását is. Autópályákon található üzleteinkben szerepet kap a meleg snack kategória. A jövőben még nagyobb hangsúlyt fektetünk a kifejezetten egészséges, természetes élelmiszerek forgalmazására.

Kapcsolódó cikkeink