USA: profitáltak az inflációból a diszkontok 2022-ben
Állja a sarat a három nagy diszkont, az Aldi, a Lidl és a Grocery Outlet az Egyesült Államokban miközben a hagyományos élelmiszerüzletek többsége a pandémia által gyakorolt hatásokkal, az ellátási lánc szétesésével és legújabban az inflációval kénytelen megküzdeni.
Az élelmiszerboltok többségében tavaly június és október között csökkent a vásárlóforgalom az egy évvel korábbiakhoz képest, de az Aldi US és a Grocery Outlet jelentős növekedést tapasztalt ebben az időszakban a Placer.ai Coresight Research friss jelentésében idézett adatai szerint.
Az üzletlátogatottság növekedésével párhuzamosan a fogyasztók minden eddiginél több időt töltenek vásárlással ezekben a diszkont élelmiszerüzletekben. A 30-60 perces vásárlások aránya az év előrehaladtával nőtt, ami jelzi, hogy a diszkont élelmiszerboltok vásárlói kosarai egyre nőnek, mivel a vásárlók náluk szerzik be bevásárlólistájuk teljes tartalmát.
A diszkontok pedig mindent megtesznek annak érdekében, hogy vásárlóik tudják, hogy náluk mindent megkaphatnak, amire szükségük van. Így novemberben az Aldi és a Lidl a hagyományos hálaadásnapi vacsorához szükséges alapanyagokat kínálta megfizethető áron, így igyekezve támogatni a fogyasztókat, akikre az infláció komoly nyomásként nehezedik.
Az erőfeszítések meghozták eredményüket. Az Aldi a Brandspark által nemrégiben végzett „Most Trusted Awards” felmérésben bizonyult a legmegbízhatóbb diszkont és kis formátumú élelmiszerboltnak, miközben a Walmart és a H-E-B mellett a megfizethetőség terén is a legmegbízhatóbbak közé került. A Grocery Outlet is elismerésben részesült, a Brandspark a nyugati part legmegbízhatóbb diszkont élelmiszer-kiskereskedőjeként tartja számon.
A három nagy élelmiszerdiszkont üzleteinek száma az elmúlt években folyamatosan nőtt. Az Aldi különösen nagy lendületet vett: a Coresight szerint 2018 szeptembere és 2022 szeptembere között évente átlagosan 95 üzletet nyitott és szeptemberben az Egyesült Államokbeli üzletek száma elérte a 2190-et.
Bár visszafogottabban terjeszkedtek, de a Grocery Outlet is átlagosan évi 32 üzletet nyitott, míg a Lidl hálózata átlagosan 30 bolttal bővült évente ugyanebben az időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco Clubcard programja jelentős változásokon megy keresztül jogi perpatvar miatt
A The Sun jelentése szerint a Tesco komoly változtatásokat hajtott…
Tovább olvasom >ALDI + Balaton: 551 100 forintos kezdőfizetéssel keres szezonális munkavállalókat az ALDI a tó körüli üzleteibe
AZ ALDI idén is szeretne aktívan hozzájárulni a magyar turisztikai…
Tovább olvasom >Közel 200 új munkahely nyílik a Lidl-nél a nyári szezonra
Megkezdte a Lidl a nyári szezonra való toborzást és összesen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >