Újrahasznosított és újrahasznosítható papírcsomagolás: a Lucart új fejlesztése
A hazánkban Nyergesújfaluban jelenlévő Lucart két termékcsaládja is új csomagolást kap, amelyek újrahasznosított és újrahasznosítható papírból készülnek, továbbá a nyomtatáshoz is komposztálható, biológiailag lebomló nyomdafestéket használnak. A cég számára a környezetvédelem nem újkeletű. Legfrissebb újításuk pedig már azon fogyasztói igényre reflektál, miszerint 4-ből 3 fogyasztónak igenis számít az, hogy egy termék csomagolása a lehető legkevésbé terhelje a környezetet.
A Lucart, Európa vezető tissue-, airlaid papírtermékek és egy oldalt fényes rugalmas csomagolóanyagok gyártója továbbra is a fenntarthatóságot tartja az egyik legfontosabb szempontnak az olyan környezetbarát, innovatív megoldások keresésekor, amelyek környezeti hatása korlátozott. A háztartási fogyasztásra szánt Grazie Natural és a nagyfogyasztói felhasználásra tervezett EcoNatural termékcsaládok termékei is új csomagolást kaptak újrahasznosított és újrahasznosítható papírból, amivel még nagyobb mértékben hozzájárulnak környezetünk védelméhez.
A fogyasztói tudatosság támogatása
A vállalat az újrahasznosított papírcsomagolás bevezetésével egy újabb fontos lépést tett az újonnan gyártott műanyagok használatának csökkentését előirányzó célkitűzések megvalósítása felé. Ez egy igen fontos cél, ha csak azt vesszük figyelembe, hogy minden évben mintegy 570 ezer tonna műanyag kerül a Földközi-tengerbe, amit úgy lehet elképzelni, mintha 33.800 műanyag palackot dobnánk a tengerbe percenként. ”A fogyasztók is egyre tudatosabbak, tisztában vannak annak a fontosságával, hogy vásárláskor fenntartható termékeket válasszanak, így folyamatosan keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel a gyakorlatban is segítenek megóvni Földünket. Nekünk pedig az a dolgunk, hogy segítsünk nekik ebben” – mondja Guido Pasquini, a Lucart kereskedelmi és marketing igazgatója.
Innováció a Lucart belső kutatóközpontjában
A Lucart épp ezért célul tűzte ki, hogy fokozatosan lecseréli termékei műanyag csomagolását saját gyártmányú, újrahasznosított papírból készült rugalmasan felhasználható csomagolóanyagokra. Különösen büszkék erre a projektre, hiszen hatalmas csapatmunka van mögötte. Fejlesztési és kutatási részlegük a körkörös gazdaság elvét követve együttműködést alakított ki a hagyományosan puha csomagolásokhoz felhasznált papírtermékeket gyártó porcari (Lucca megye) üzemük és a vállalatcsoport többi higiéniai felhasználású papírtermékeket gyártó üzeme között. Közös céljuk megvalósítása során számos akadályt sikerült leküzdeniük, mint pl. a papírgyártás egyes technikai problémáit, vagy a nyomtatáshoz használt tinta alkalmazásával kapcsolatos kérdéseket. A Lucartnál ugyanis a nyomtatáshoz is komposztálható, biológiailag lebomló nyomdafestéket használnak. „A Natural termékcsalád termékei az egyetlenek a piacon, amelyek Tetra Pak® típusú italos kartonok újrahasznosításával készültek és szeretettel csomagolták ezeket, vagyis maga a csomagolás is újrahasznosítható és újrahasznosított papírból készült, így olyan konkrét megoldást kínálunk vásárlóinknak, amellyel ténylegesen tehetnek környezetünk védelméért” – összegzi büszkén Guido Pasquini.
A vásárló fizetne is a környezettudatos csomagolásért
A fogyasztók egyre nagyobb érdeklődéssel fordulnak a fenntarthatósággal foglalkozó kérdések, illetve a környezettudatos választások felé, ahogyan azt a Pro Carton által készített European Consumer Packaging Perceptions felmérés is mutatja. A kutatásból kiderül, hogy azon túl, hogy a fogyasztók 75%-át befolyásolja vásárláskor a termék csomagolásának környezetre gyakorolt hatása, minden 2. ember (52%) más terméket/márkát is választ, ha azzal kevésbé terheli a környezetet. Mi több, a válaszadók 77%-a hajlandó lenne többet is fizetni egy termékért, ha tudja, hogy annak csomagolása kevésbé környezetterhelő.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >