Újfajta repülőjegyeket vezetett be a Lufthansa

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 02. 24. 10:24

Az új termék neve a „zöld repjegy”, ami környezetvédők egy csoportja szerint greenwashing. Az ún. zöld tarifával európai és észak-afrikai célpontokra lehet jegyet váltani a Lufthansánál.

A károsanyag-kibocsátást az extra díj nem csökkenti – így a termék kritikusai

A cég állítása szerint a repülés közben keletkező károsanyag-kibocsátás 80 százalékát kiegyenlítik az extra díjból, melynek 20 százaléka fenntartható üzemanyag fejlesztésére fordítódik. A program indításakor évi 730 ezer, a Lufthansa-csoport tagjai által indított járatra lehet ilyen jegyet váltani.

Persze nincs mindenki elájulva a koncepciótól:

„Az ehhez hasonló rendszerek hamis biztonságérzetet keltenek az utasokban, és elhitetik velük, hogy a kibocsátásuk már nem okoz gondot. A lényeg azonban az, hogy ezek egyike sem fogja csökkenteni a repülés környezeti hatását. Az egyetlen dolog, ami ezt meg fogja tenni, az az, ha eleve nem repülünk”

– idézi Anna Hughes-t, a Flight Free UK kampányszervezet igazgatóját az Euronews.

Kapcsolódó cikkeink