Újabb rendeletben tiltja meg Franciaország a növényi alapú termékek húshoz kapcsolódó jelölését
A francia kormány újabb kísérletet tesz arra, hogy megakadályozza a francia gyártókat a növényi alapú élelmiszerek húshoz kapcsolódó kifejezésekkel jelölésében. A növényi alapú húsalternatívák Franciaországon kívül működő gyártóit a szabályozás nem érinti.
A mezőgazdasági minisztérium múlt héten kiadott és elvileg május 1-jétől hatályos új rendelete megtiltja a „növényi alapú fehérjéket” tartalmazó termékek esetében a „sonka” és „steak” kifejezések használatát.
További szavak, amelyek a jövőben szintén tilalom alá kerülhetnek, többek között a következők: filé, hamis filé, grill, escalope, entrecôte, rumpsteak (spitzfartő), aiguillette baronne (tri tip, marhafartő) és a hentes is.
A dokumentum továbbá tartalmaz egy több mint 100 kifejezésből álló listát is, amelyek mindegyike olyan állati eredetű termékekre használható, amelyek növényi eredetű fehérjéket is tartalmaznak, bár a húshoz kapcsolódó megjelölés ezekre azzal a feltétellel alkalmazható, ha a növényi eredetű fehérje mennyisége a termékben korlátozott. Például a „bacon” szó használatához egy termék csak 0,50%-nyi, míg a „chipolata” esetében 1%-nyi növényi fehérjét tartalmazhat.
Az előírásokat be nem tartó francia gyártók 1500 és 7500 euró (1622 dollár) közötti összegű bírságra számíthatnak. A Franciaország határain kívül eső országokban növényi alapú húsalternatívákat gyártókat nem érinti a döntés.
Franciaország 2022-ben már megpróbált hasonló rendeletet elfogadni, amelyet azonban a francia Államtanács felfüggesztett.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Növényi alapú pop-up üzletet nyitott az Impossible Foods Chicagóban
Impossible Quality Meats néven nyitotta meg az Impossible Foods pop-up koncepcióját Chicago Uptown…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >