Újabb projekt AKI-részvétellel – ET4D
Az új digitális technológiák költségesek, miközben gyakran csak egy szűk felhasználási területre korlátozódnak, ezért terjedésük lassú az állattartásban. Az ET4D projekt a tejágazatra összpontosít, és célja a különböző szenzorok által szolgáltatott információk összekapcsolása, valamint olyan módszertan és szoftvereszközök fejlesztése, amelyek segítségével az összegyűjtött szenzoradatok alapján különböző célcsoportokra szabott jelentéseket lehet automatikusan létrehozni.
Ennek érdekében egy már létező, szenzoros érzékelőket magába foglaló adatmenedzsment rendszer (AMR) kibővítését és validálását tervezi a projekt. Másfajta érzékelőrendszerekből származó adatok rendszerbe építésének lehetőségeit is megvizsgálják, továbbá egy kisgazdaságok számára készülő, egyszerűsített érzékelőrendszer potenciális alkalmazhatóságát. Az új rendszert több országban, azaz különböző technológiai, éghajlati és társadalmi-gazdasági körülmények között működő tejelőszarvasmarha-istállókban tesztelik, miután a kiválasztott üzemekben felmérték, és javították az internetkapcsolat minőségét. Társadalomtudományi módszerekkel tanulmányozzák a tejértéklánc potenciális adatfelhasználóinak elvárásait és információs igényeit. Pontozási módszertant dolgoznak ki az AMR adatszűrő és aggregáló algoritmusai számára a releváns információk kinyeréséhez. Végezetül, egy moduláris webalkalmazás fejlesztésével az AMR-rel nyert információkat az érdekcsoportok igényeire szabva teszik elérhetővé.
Az AKI egy hazai tejtermelő tehenészet kiválasztásával közreműködik az AMR rendszer tesztelésében és fejlesztésében, valamint a tejértéklánc potenciális adatfelhasználóinak információs igényét felmérő társadalomtudományi vizsgálatok megtervezésében és kivitelezésében. Bővebb információ itt található az adott témában.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >