Új típusú hűségprogramok kellenek
Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése – mutat rá a 130 felső vezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY (Ernst & Young) Retail Loyalty kutatás.
A kiskereskedők és szolgáltatók kétharmada tisztában van vele, hogy a visszatérő ügyfelek révén magasabb árbevételt realizálhat, ezzel együtt mindössze 5 százalékuk állítja, hogy fogyasztói lojálisak hozzá – derül ki az EY felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen az elkötelezettség növelésére alkalmazott programok hatékonyságával, 80 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy egy elavult megoldás akár az üzlet nyereségességét is ronthatja.
– A vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A lojalitás megszerzéséhez már nem elegendő, ha például minden tizedik terméket ajándékba kapják – emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.
A döntéshozók háromnegyede ezért kiemelt feladatának tartja az adatelemzés lojalitásösztönzési célú fejlesztését. A megkérdezett cégvezetők több mint harmada már gyűjti az ehhez szükséges, valós idejű adatokat, 30 százalékuk pedig arra is képes, hogy ezeket felhasználva egyedi ajánlatokat dolgozzon ki vásárlói számára. //
Kapcsolódó cikkeink
Idén a személyre szabottság a kulcsszó a kereskedelemben
Személyre szabottság, mesterséges intelligencia, fenntarthatóság – ezek azok a kulcsszavak,…
Tovább olvasom >Újabb előnyökhöz juthatnak Csehországban a Billához hű vásárlók
Újabb előnyöket és pontgyűjtési, illetve pontbeváltási lehetőségeket kínál a Billa…
Tovább olvasom >Újabb lépést tesz a fenntarthatóbb jövőért a Rossmann
Évente 3 tonna műanyaggal kevesebbet használ fel a Rossmann+ VIP…
Tovább olvasom >További cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi…
Tovább olvasom >MPL – Nem bánjuk, hogy elérhető, mégsem feltétlenül választjuk
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési…
Tovább olvasom >