Új szabadalmaztatott technológiával készült vegán bacont fejlesztett az Unilever
Piacra került az Unilever növényihús-márkája, a The Vegetarian Butcher „NoBacon 2.0” növényi alapú bacon, amely a cég állítása szerint egy új, a valódi szalonna textúráját, zsírkieresztő képességét és áttetszőségét imitáló, szabadalmaztatott technológiával készül.
Az Unilever élelmiszermérnökei a növényi olajok felhasználására összpontosítottak annak érdekében, hogy az új növényi alapú bacon ropogósabb, szaftosabb legyen és 20-szor több zsír süljön ki belőle, ami miatt a termék olaj hozzáadása nélkül süthető. Az eredeti NoBacon termékhez hasonlóan ez az új változat is szója- és búzafehérjéből készül.
Zsír
Hagyományosan elkészítve a baconből jellemzően zsír sül kis és ez biztosítja a bacon elkészítéséhez szükséges közeget. A The Vegetarian Butcher növényi alapú bacon korábbi változataiból azonban nem sült ki olaj az elkészítés során, így olaj hozzáadására volt szükség.
A NoBacon most olyan apró olajcseppeket tartalmaz, amelyek miatt a korábbi változatoknál 20-szor több olaj szabadul fel a sütés során, emiatt pedig nincs szükség az elkészítéshez olaj hozzáadására.
Textúra
A növényi alapú termékek állagát gyakran éri kritika – gyakran keménynek, illetve túl száraznak tűnnek a nedvesség hiánya miatt.
Az új technológiának köszönhetően azonban az Unilever állítása szerint a legújabb NoBacon szeletek sütés előtt könnyen szétválaszthatók, sütés után pedig rendkívül ropogósak.
Átlátszóság
A korábbi TVB növényi alapú bacon nem reagált olyan jól a hőre, mint a hagyományos állati eredetű termék, emiatt a vele való főzési élmény sem volt optimális.
A Vegetarian Butcher szerint a legújabb technológia révén a szalonnában lévő „zsír” sütés közben áttetszővé válik, azaz úgy viselkedik, mint az állati zsír, és jobb vele dolgozni.
A NoBacon 2.0 először Hollandiában lesz kapható.
Kapcsolódó cikkeink
Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Családbarát termékekkel bővült az Impossible Foods kínálata az USA-ban
Az Impossible Foods három új termékkel bővítette kínálatát az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >