Új műholdas technológiát tesztel a Nestlé erdőtelepítési projektjeiben
A Nestlé élelmiszeripari óriás bejelentette, hogy megkezdi az Airbus új Pléiades Neo műholdjainak tesztelését erdőtelepítési erőfeszítéseinek nyomon követésére.
A Nestlé a nagy felbontású műholdképeket használva igyekszik biztosítani a beszerzési régiókban ültetett fák hosszú távú megmaradását.
A kezdeményezéssel a vállalat képes lesz azt igazolni, hogy a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátási célja felé haladva mennyi karbont sikerült kivonnia globális erdősítési programja révén a légkörből.
Az új technológiát kezdetben a dél-thaiföldi Ranong és Chumphon tartományokban fogják bevetni, ahol tavaly kezdődött egy erdőtelepítési projekt.
A Pléiades Neo műholdak 20 éven keresztül több mint 150 000 árnyékfát fognak monitorozni azokon a farmokon, ahonnan a Nestlé a kávébabot szerzi be – jegyezte meg a vállalat.
Az árnyékfák segítenek a kávécserjéket a túlzott napsugárzástól megvédeni, így hosszú távon hozzájárulnak a terméshozam és a termelékenység növekedéséhez, miközben szén-dioxidot vonnak ki a légkörből.
A kísérleti projekt eredményétől függ, hogy a Nestlé kiterjeszti-e a technológia alkalmazását a világ más pontjaira is.
Kapcsolódó cikkeink
80 millió svájci frankot invesztált a Nestlé szerbiai üzemébe
Nyolcvan millió svájci frankot (83,4 millió eurót) ruházott be a…
Tovább olvasom >Garden Gourmet Falafel
Megérkezett a Garden Gourmet Falafel! A számos európai országban nagy…
Tovább olvasom >Adattudományi módszerekkel és az AI segítségével azonosít a Nestlé a „klímarezisztens kávécserjéket”
A Nestlé szakértői azt vizsgálják, hogy a fejlett adattudomány és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Több mint 200 üzlettel bővül a Rossmann
Üzlethálózatának bővítésére és modernizálására több száz millió eurót fordít az…
Tovább olvasom >