Trend lett a hagyomány
A szakemberek szerint ma az átlagos vásárlói kosárérték egy pékségben 250-380 Ft. Általában egy 1000-1300 fős vevőkör eltart egy üzletet, ám az átlagosnál nagyobb méretű, jó helyen kialakított üzlet bérleti díjához ennél jóval nagyobb teljesítményre van szükség, azaz a kosárértéket illetően, mondjuk egy belvárosi pékségben, a fenti összeg duplájában kell gondolkodni. Ez elérhető például a kínálat bővítésével prémium kategóriájú vagy kreatív termékekkel, amelyek – értelemszerűen – az impulzusvásárlásokat is ösztönzik.
És hogy mi a kreatív? Egy hazai lánc egyik vidéki nagyvárosunkban működő üzlete például egy hétvégi napon minimum félszáz adag bundáskenyeret értékesít. Ha a cukrászdákban jól eladhatóak a finompékáruk, miért lenne idegen a pékségek kínálatában néhány cukrászati termék. Emellett az üzletben a termékekhez illő italok lehető legnagyobb választékát kell tartani.
Trend ma Magyarországon a gyökerekhez, hagyományokhoz visszanyúlni, valamint a kommunikációban kihangsúlyozni, hogy a termék magyar. A hagyományokról a „kézzel készült” kézműves termékre asszociálunk, a „kézzel készült” termékről pedig az egyedi minőség jut az eszünkbe. Ha a minőség és a hagyomány mellett a termék még magyar is, akkor egy jelentős vásárlóréteg inkább azt választja.
Közhelynek tűnik, pedig rendkívül fontos a tudatos működés. Ennek a vásárló számára is kiszámíthatónak kell lennie, azaz, hogy minden nap bejöjjön, tudnia kell, hogy az általa keresett áru az adott napszakban biztosan kapható lesz. Lehetőség szerint a nap minden szakában friss terméket kell kínálni neki – ehhez, ha tetszik, ha nem, a helyben sütötteket kombinálni kell a „melegítettekkel”.
Egy pékség imidzse épülhet kevés (jó!) termékre is, de hosszú távon folyamatosan a fejlesztésben kell gondolkodni.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >A magyar sütőipar egyik vezető szereplője történetének legnagyobb beruházására készül
A magyar sütőipar egyik vezető szereplője, a Félegyházi Pékség, történetének…
Tovább olvasom >A kézműves pékségek megjelenése javította a kenyér minőségét Magyarországon
A kézműves pékségek terjedése az utóbbi években jelentős hatással volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >