Továbbra is erősek a gyártói márkák
A tusfürdő beletartozik a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum között a tíz legnagyobb forgalmú kategóriába. Bolti eladása közel 15 milliárd forintot ért el 2014. március–2015. február között. Ez plusz 4 százalékot jelent, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiség szempontjából plusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A bolttípusok piaci részesedésének mutatói azt tükrözik, hogy a tusfürdőnél némileg változnak a vásárlási szokások. Ugyanis a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése, egyik kumulált évről a másikra, 42 százalékról 39-re csökkent. Ezzel egy időben a drogéria mutatója 32-ről 35 százalékra emelkedett. Stabil a gyártói márkák magas aránya, ugyanis 2014-ben, ahogy egy évvel korábban is, 88 százalékkal részesültek az értékben mért teljes forgalomból.
Tusfürdők tévéreklámjára a piaci szereplők – a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve – 2014-ben 2,4 milliárd forintot költöttek listaáron számolva, szemben az előző évi 3,3 milliárd forinttal. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért
Kapcsolódó cikkeink
Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >Nielsen: Feleannyi sört vásároltunk a vébén, mint az Eb két hete alatt
A magyarok kétharmada társaságban nézi a katari labdarúgó-világbajnokságot, de sokan…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >