Továbbra is erősek a gyártói márkák
A tusfürdő beletartozik a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum között a tíz legnagyobb forgalmú kategóriába. Bolti eladása közel 15 milliárd forintot ért el 2014. március–2015. február között. Ez plusz 4 százalékot jelent, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiség szempontjából plusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A bolttípusok piaci részesedésének mutatói azt tükrözik, hogy a tusfürdőnél némileg változnak a vásárlási szokások. Ugyanis a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése, egyik kumulált évről a másikra, 42 százalékról 39-re csökkent. Ezzel egy időben a drogéria mutatója 32-ről 35 százalékra emelkedett. Stabil a gyártói márkák magas aránya, ugyanis 2014-ben, ahogy egy évvel korábban is, 88 százalékkal részesültek az értékben mért teljes forgalomból.
Tusfürdők tévéreklámjára a piaci szereplők – a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve – 2014-ben 2,4 milliárd forintot költöttek listaáron számolva, szemben az előző évi 3,3 milliárd forinttal. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >