Többet olcsóbban a METRO-ban!
2022-ben kezdődött el, és már a hazai METRO-áruházak felében fizikai szinten is végbement a statégiai célokat támogató nagykereskedelmi fordulat. Az új, többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának motorja a Többet olcsóbban árpolitika.
A nagykereskedelmi szempontok markánsabb érvényesítését a vásárlók igényeinek felmérése, a vásárlói viselkedés megfigyelése előzte meg és indokolta. A METRO tizenhárom hazai áruházában megfordulók, illetve a kiszállítást igénybe vevők száma 400 000 főt tesz ki, a kulcsfontosságú ügyfeleket pedig a legtöbb forgalmat generáló vendéglátóipari szereplők (40 000 vevő), valamint kiskereskedők (30 000 ügyfél) jelentik. A modellváltás célja, hogy a METRO legyen a legvonzóbb beszerzési forrás a professzionális vásárlók számára – ezt pedig korántsem a hipermarketekkel vívott árháborúval kívánja elérni a nagykereskedelem, hanem stabil, biztos árrést kínáló árazással.
A kulcsvevőkhöz igazodva
Az árazási stratégia megalkotásának kiindulópontja az, hogy a kulcsfontosságú ügyfelek célja nem a fogyasztás, hanem a beszerzés: a raktárak, polcok, éttermi hűtők meghatározott termékekkel való feltöltése. A kulcsügyfelek viselkedése független attól, hogy a METRO áruházaiban vagy az online csatornákon rendelve folytatják a beszerzést. „Profi vevőink szigorú bevásárlólistával rendelkeznek, és az egyes termékekre olyan keretösszegeket határoznak meg, ami mellett még profittal értékesíthetnek. A METRO épp ezért nem a magas-alacsony árakkal, a minél többféle árucikkel vagy intenzív reklámmal operál, hanem lépcsőzetes árképzéssel teszi vonzóvá a nagykereskedelmi élményt” – magyarázza Taferner Ákos marketing-osztályvezető.
Több termék, alacsonyabb darabár
A különböző típusú vendéglátóipari egységeket fenntartók, valamint a kiskereskedők számára két fő vásárlói „kosarat” alakított ki a METRO.
A legnépszerűbb kosárban a „Többet olcsóbban” termékkörbe tartozó árucikkek sorakoznak: az az árazási politika 100 termékkel indult 2021-ben, és ma már több mint 4500 termék értékesítésében alkalmazza a METRO. Az egy darabra vonatkozó eladási ár megegyezik a kiskereskedelmi árral, s ezen felül még két ársávot alakított ki a nagykereskedelem, melyekben a vásárolt mennyiség növekedésével csökken az egy darabra vetített ár. Az egyes ársávok kialakításánál és a kedvezményes darabszámok meghatározásánál a profi beszerzők jellemző vásárlási szokásait tartotta szem előtt a nagyvállalat. A termékek folyamatosan frissülő listája a tobbetolcsobban.hu oldalon vagy a METRO mobilalkalmazásában is megtalálható.
A másik fontos vásárlói kosárban a vendéglátóipar számára leginkább fontos heti árképzésű termékek szerepelnek – ezek jellemzően a friss és az ultrafriss kategóriákban találhatók. A heti árképzésű termékek árát folyamatosan felülvizsgálják, a kedvezményekről pedig különböző csatornákon – vevőtalálkozó, e-hírlevél, mobilalkalmazás, hangsúlyos áruházi jelenlét – értesítik a leginkább érdekelt ügyfeleket.
Termékjelenlét és folyamatosan jó ár
„Stabil és hosszú távú jó árakat kínálunk vevőinknek. Azt szeretnénk, hogy amikor nagyobb mennyiségben vásárolnak a METRO-ban, biztosak lehessenek abban, hogy megfelelő nyereséget és garantált árrést érnek el” – összegezte Taferner Ákos marketing-osztályvezető.
Az árstratégia érvényesítését szolgálják a többcsatornás nagykereskedelmi modell szerint működő METRO-áruházakban a szembetűnő áruházi kihelyezések, valamint a felesleges installációk eltávolítása is a vevőtérből. Hiszen a profi vevő számára a termék jelenléte, az ára, valamint az értékesítés során elérhető árrés az, ami igazán érdekes. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >