Többcsatornás értékesítés okosan – mi az a GS1 SmartSearch?

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 10. 18. 10:48

A fogyasztók igényei egyre magasabbra teszik a lécet az online kereskedelembe bekapcsolódó vállalkozások számára. A kérdés ma már nem az, hogy érdemes-e, kell-e az online és mobil csatornákon is értékesíteni. Sokkal inkább az, hogyan lehet ebben a szegmensben is versenyelőnyhöz jutni a konkurensek mellett? Akár márkatulajdonos, akár kereskedő, a GS1 SmartSearch mindenképpen segíthet Önnek, hogy növelje online termékeladásait.

Az online piac egy informatikai alapú világ, ahol miközben a fogyasztó éppen kedvenc csokoládéja nevét írja be a keresőbe, programok és kódok sokasága fut végig a rendszeren a legrelevánsabb válaszok listázása érdekében.

GTIN – a webes láthatósági mellény 

A felmérések szerint napjainkban a vásárlások már közel 70%-át befolyásoló tényező, hogy az interneten milyen információk érhetők el egy adott termékről, legyen szó akár fizikai, akár webes vásárlásról. Soha nem volt még ennyire fontos, hogy a termékek láthatóak, vagyis beazonosíthatóak és a róluk elérhető információk pontosak legyenek a neten.

A legtöbb terméket a gyártók GTIN-számmal látják el (Global Trade Item Number – Globális kereskedelmi áruazonosító szám, vagy régi nevén EAN szám, melyet a vonalkódok alatt találhatunk meg a termékek csomagolásán), amely egyedileg és minden kétséget kizáróan azonosítja az adott terméket a globális piacon és most már az online piacon is. Ha a termékadatok feltöltésekor a GTIN-számot is megadja a kereskedő, akkor sokkal biztosabban azonosítani tudják a keresőmotorok az adott terméket, így a valóban mérvadó, legpontosabb eredményeket listázhatják az online vásárlóknak. Ezen az elven működik ma már a keresés az olyan sikeres online piactereken is, mint amilyen az Amazon, az eBay, a Google Shopping vagy az Alibaba.

Ha termékei weboldalát ún. strukturált termékinformációkkal egészíti ki – melyek közül az egyik legfontosabb a hiteles GTIN-szám –, ezzel elősegíti, hogy:

• a keresőmotorok könnyebben értelmezzék ezeket az adatokat;

• a fogyasztói megkeresésekre a releváns válaszok közt előkelőbb helyen listázzák az Ön termékeit;

• a várhatóan nagyobb arányú átkattintás nagyobb arányú vásárlást eredményezzen.

Mi az a GS1 SmartSearch, és miért érdemes minden online kereskedőnek foglalkoznia ezzel éppen most?

Mi lehet az oka annak, ha a kereskedő mindent megtett a szükséges tájékoztatás érdekében, kiírva a webshopban erre kialakított felületre a termék mellé mindent, ami fontos és érdekes lehet, a kereséskor mindez mégsem jelent előnyt? Csupán annyi, hogy az információs technológia nyelve egy szabványosan strukturált nyelv, melynek szabályai igen messze állnak a hagyományos emberi kommunikációtól. A GS1 legújabb, ún. SmartSearch szabványa és útmutatója –, melyet a schema.org, a legismertebb kereső platformok (Google, Bing, Yahoo) és webfejlesztők globális közössége is elismert – abban segít, hogy milyen módon szükséges a termékadatok strukturált megadása a webshopokban ahhoz, hogy a különböző keresőmotorok és okostelefon-applikációk gyorsan és hatékonyan értelmezhessék ezeket, és a fogyasztó keresésére a leginkább megfelelő választ, válaszokat listázzák az első helyen számára. A gyártónak, kereskedőnek pedig mindez sokkal több átkattintást jelent az általa üzemeltetett weboldalra/webshopba, ahol a vásárló azonnal meg is rendelheti a keresett terméket.

A GS1 szabványok tehát az online világban éppen annyira fontosak, mint a fizikai világban, segítve a gyártókat és kereskedőket abban, hogy kiaknázhassák a többcsatornás értékesítés minden előnyét, és hogy eközben a fogyasztók számára is az elvárt vásárlási élményt nyújthassák.

Tudjon meg többet:

http://www.gs1hu.org/gs1-smartsearch

Írjon nekünk! info@gs1hu.org (x)

Kapcsolódó cikkeink