Többcsatornás értékesítés okosan – mi az a GS1 SmartSearch?
A fogyasztók igényei egyre magasabbra teszik a lécet az online kereskedelembe bekapcsolódó vállalkozások számára. A kérdés ma már nem az, hogy érdemes-e, kell-e az online és mobil csatornákon is értékesíteni. Sokkal inkább az, hogyan lehet ebben a szegmensben is versenyelőnyhöz jutni a konkurensek mellett? Akár márkatulajdonos, akár kereskedő, a GS1 SmartSearch mindenképpen segíthet Önnek, hogy növelje online termékeladásait.
Az online piac egy informatikai alapú világ, ahol miközben a fogyasztó éppen kedvenc csokoládéja nevét írja be a keresőbe, programok és kódok sokasága fut végig a rendszeren a legrelevánsabb válaszok listázása érdekében.
GTIN – a webes láthatósági mellény
A felmérések szerint napjainkban a vásárlások már közel 70%-át befolyásoló tényező, hogy az interneten milyen információk érhetők el egy adott termékről, legyen szó akár fizikai, akár webes vásárlásról. Soha nem volt még ennyire fontos, hogy a termékek láthatóak, vagyis beazonosíthatóak és a róluk elérhető információk pontosak legyenek a neten.
A legtöbb terméket a gyártók GTIN-számmal látják el (Global Trade Item Number – Globális kereskedelmi áruazonosító szám, vagy régi nevén EAN szám, melyet a vonalkódok alatt találhatunk meg a termékek csomagolásán), amely egyedileg és minden kétséget kizáróan azonosítja az adott terméket a globális piacon és most már az online piacon is. Ha a termékadatok feltöltésekor a GTIN-számot is megadja a kereskedő, akkor sokkal biztosabban azonosítani tudják a keresőmotorok az adott terméket, így a valóban mérvadó, legpontosabb eredményeket listázhatják az online vásárlóknak. Ezen az elven működik ma már a keresés az olyan sikeres online piactereken is, mint amilyen az Amazon, az eBay, a Google Shopping vagy az Alibaba.
Ha termékei weboldalát ún. strukturált termékinformációkkal egészíti ki – melyek közül az egyik legfontosabb a hiteles GTIN-szám –, ezzel elősegíti, hogy:
• a keresőmotorok könnyebben értelmezzék ezeket az adatokat;
• a fogyasztói megkeresésekre a releváns válaszok közt előkelőbb helyen listázzák az Ön termékeit;
• a várhatóan nagyobb arányú átkattintás nagyobb arányú vásárlást eredményezzen.
Mi az a GS1 SmartSearch, és miért érdemes minden online kereskedőnek foglalkoznia ezzel éppen most?
Mi lehet az oka annak, ha a kereskedő mindent megtett a szükséges tájékoztatás érdekében, kiírva a webshopban erre kialakított felületre a termék mellé mindent, ami fontos és érdekes lehet, a kereséskor mindez mégsem jelent előnyt? Csupán annyi, hogy az információs technológia nyelve egy szabványosan strukturált nyelv, melynek szabályai igen messze állnak a hagyományos emberi kommunikációtól. A GS1 legújabb, ún. SmartSearch szabványa és útmutatója –, melyet a schema.org, a legismertebb kereső platformok (Google, Bing, Yahoo) és webfejlesztők globális közössége is elismert – abban segít, hogy milyen módon szükséges a termékadatok strukturált megadása a webshopokban ahhoz, hogy a különböző keresőmotorok és okostelefon-applikációk gyorsan és hatékonyan értelmezhessék ezeket, és a fogyasztó keresésére a leginkább megfelelő választ, válaszokat listázzák az első helyen számára. A gyártónak, kereskedőnek pedig mindez sokkal több átkattintást jelent az általa üzemeltetett weboldalra/webshopba, ahol a vásárló azonnal meg is rendelheti a keresett terméket.
A GS1 szabványok tehát az online világban éppen annyira fontosak, mint a fizikai világban, segítve a gyártókat és kereskedőket abban, hogy kiaknázhassák a többcsatornás értékesítés minden előnyét, és hogy eközben a fogyasztók számára is az elvárt vásárlási élményt nyújthassák.
Tudjon meg többet:
http://www.gs1hu.org/gs1-smartsearch
Írjon nekünk! info@gs1hu.org (x)
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére
Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége…
Tovább olvasom >Új szereplő az FMCG-piacon: A BrandVibes Distribution a Felföldi édességekkel kezdi meg hódító útját
Az édességek iránti szenvedély és az üzleti innováció találkozásával Magyarországon…
Tovább olvasom >Az infláció ellenére nagyot nő az Euronics online értékesítése
Az elmúlt egy évben forrólevegős sütőt vásároltak a legtöbben az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >