Több mint ezer magyar cégnek kell majd beszámolnia a fenntartható működéséről az EU-nak
A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY (Ernst & Young) 11 tagországot elemző tanulmánya.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Az EU célul tűzte ki, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon. A 2021-ben bevezetett Taxonómia-rendelettel ezért létrehozott egy közös nyelvet, ami minden tagállamban egységesíti, mi minősül fenntartható gazdasági tevékenységnek és mi nem. A kritériumok értelmezése azonban nehézségeket okozhat a vállalatoknak.
Az első pénzügyi évben közzétett taxonómiai beszámolókat 11 uniós tagállamban (Magyarország nincs köztük) elemző EY-jelentés szerint a vizsgált tőzsdei cégek bevételének átlagosan 27 %-a, míg a működési költéseik (OpEx) 28 %-a számított fenntarthatónak a kontinensen. A rendelet elvárásainak mindkét területen leginkább Ausztria és Finnország felelt meg.
Az elemzett szervezetek a jelentéstétel során több kihívással is szembesültek, mint a rendelkezésre álló rövid időkeret és a megfelelő folyamatok hiánya, de gondot okoztak az információszerzéssel kapcsolatos nehézségek, valamint, hogy túl sokféleképpen lehet értelmezni a szabályozási követelményeket.
A beszámolóírás kötelezettsége fokozatosan terjed ki a cégekre, a nagyvállalatoktól egészen a kkv-kig. Így hamarosan közel 50 ezerre emelkedhet az érintett vállalkozások száma az EU-ban, ami akár 1300 érintett magyarországi székhelyű céget is jelenthet. //
Kapcsolódó cikkeink
Jön a szintetikus hús és a műtojás?
Az Európai Bizottság szerdán bejelentette két új európai polgári kezdeményezés…
Tovább olvasom >Így áll a magyar átlagkereset és vásárlóerő az európaihoz képest
Az európai országok között jelentős különbségek mutatkoznak az átlagos éves…
Tovább olvasom >Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >