Több hazai termék a közétkeztetésben
A közétkeztetésről szóló 676/2020 (XII. 28.) Kormányrendelet fő célja a közétkeztetés minőségének javítása, szabályait a 2021. szeptember 1-jét követően megkezdett közbeszerzésekre kell alkalmazni. A közétkeztetésben 2022-től legalább 60 százalékban rövid ellátási láncban beszerzett termékeket kell használni, ami lehetővé teszi, hogy jó minőségű, hazai élelmiszerekből készült ételek kerüljenek a fogyasztók asztalára, de fontos szempont a hazai kistermelők, őstermelők és élelmiszer-előállító kkv-k helyzetbe hozása is. 2023-tól az arányt 80 százalékra kell növelni, így megfelelő felkészülési idő jut az ellátási láncok és a konyhák átállására.
2021. szeptember 1-jét követően megkezdett közbeszerzésekre kell alkalmazni. A közétkeztetésben 2022-től legalább 60 százalékban rövid ellátási láncban beszerzett termékeket kell használni, ami lehetővé teszi, hogy jó minőségű, hazai élelmiszerekből készült ételek kerüljenek a fogyasztók asztalára, de fontos szempont a hazai kistermelők, őstermelők és élelmiszer-előállító kkv-k helyzetbe hozása is. 2023-tól az arányt 80 százalékra kell növelni, így megfelelő felkészülési idő jut az ellátási láncok és a konyhák átállására.
Az ajánlatkérő már nem alkalmazhatja egyedüli értékelési szempontként, melyik a legalacsonyabb ár. A rendelet meghatározza azokat az értékelési szempontokat is, amelyek elősegítik a közétkeztetés minőségi javulását: a hazai termékmennyiség nagyobb arányú vállalása, a szállítási idő hossza, az öko és címkés termékek aránya, a diétás étkeztetés biztosítása, a jogszabályban előírt arányon felüli zöldség- gyümölcs és teljes kiőrlésű gabonaalapú élelmiszerek használata, valamint a fogyasztói visszajelző rendszerek használata.
Amellett, hogy a helyi gazdák állandó piachoz jutnak, a tervezet klímavédelmi célokat is szolgál, hiszen az alapanyag kisebb távolságot tesz meg, amíg eljut a fogyasztó asztaláig, kisebb a feldolgozottság mértéke, valamint kevesebb tárolásra és csomagolóanyagra van szükség. //
Kapcsolódó cikkeink
Bioforradalmat sürgetnek a szakemberek a közétkeztetésben
Minden adott ahhoz, hogy az itthon termelt, értékes bioélelmiszerek bekerüljenek…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >