Tízmilliárd font fölött az Aldi tavalyi bevétele az Egyesült Királyságban és Írországban
Átlépte a lélektaninak számító, 10 milliárd fontos (közel 3700 milliárd forint) bevételi határt az Aldi 2017-es eredménye az Egyesült Királyságban és Írországban – olvasható az Origón. A német hátterű diszkontlánc nagyszabású bővítési terveket jelentett be a következő két évre, melyről az Independent is beszámol.
A bevétel növekedése mellett a cég tavalyi profitja is szárnyalt, 29 százalékos növekedéssel, 417 millió fontra ugrott.
Az áruházlánc pedig azt jelentette, hogy vásárlóinak száma is álomszerű mértékben növekedett: a korábbi 1,1 millióról 15,8 millióra, ami az Aldi brit piaci részesedését 7,6 százalékosra tolta fel.
A vállalat már korábban bejelentette, 2017-ben és 2018-ban 1 milliárd fontot fordítanak új üzletek nyitására és a meglévők fejlesztésére. Most ezt is túlszárnyaló bejelentést tettek.
A nyilvánosságra hozott tervek szerint 2019-ben és 2020-ban összesen 130 új egységet nyitnak a brit és írországi piacon.
Ezek mellé további három, regionális elosztóközpontot is felhúznak a terméklogisztika támogatására.
Az Aldi úgy számol, hogy ezekkel a beruházásokkal a következő két évben mintegy 5 000 új munkahelyet teremt.
Nagyszabású bővítést jelentett be a brit AldiFORRÁS: AFP/DANIEL LEAL-OLIVAS
Giles Hurley, a diszkontlánc angliai és ír divíziójának irányítója a bejelentés kapcsán elmondta, úgy látják, az a robbanásszerű növekedés, mely a brit kiskereskedelmi piacot az elmúlt években jellemezte, lassulóban van. Szerintük konkurenseik erre a szolgáltatásaik bővítésével kívánnak válaszolni, míg az Aldinál – mondja Hurley – abban hisznek, hogy továbbra is azt kell csinálniuk amit, eddig. Vagyis olcsó árakon minőségi termékeket kínálni, fölösleges sallangok nélkül.
A brit kiskereskedelmi szektorban egyre kiélezettebb a verseny. A legnagyobbnak (25 százalék körüli részesedéssel) továbbra is a Tesco tekinthető. A brit óriáslánc viszont nem is tagadja, aggasztja őket a Lidl és az Aldi erőteljes nyomulása, amire – ahogy az Origo megírta – saját diszkontlánc elindításával kívánnak válaszolni. Ugyanakkor az Aldi és a Lidl saját üzleteinek számát növelve próbálja megtörni a Tesco dominanciáját.
A piac másik két jelentős szereplője, az Asda és a Sainsbury’s az összeolvadásban látta a túlélés zálogát – a cégeket viszont a lépés miatt, versenyfelügyeleti eljárás alá vonták. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A CAFE FREI fejlesztette az ALDI új saját márkás kávéit
Az ALDI Magyarország tovább bővítette együttműködését és termékfejlesztését a CAFE…
Tovább olvasom >Absolute Live: 16 éve a hazai sportitalok trendszettere
2008 óta etalonnak számít a funkcionális sportitalok piacán az akasztói…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Anyák napi ajándékok akciósan a Tescóból
Magyarországon idén május 5-én ünnepeljük az Anyák napját. Ezen a…
Tovább olvasom >A SPAR kényelmi termékeivel időt és pénzt is spórolhatunk
Több mint 60-féle SPAR enjoy. kényelmi termék vár a SPAR…
Tovább olvasom >Megugrott a Kometa’99 adózott nyeresége tavaly
Az olasz többségi tulajdonban lévő Kometa’99 Zrt. nettó árbevétele tavaly…
Tovább olvasom >