„Tiszta Forrásból” – Magyarország lesz a berlini Zöld Hét partnerországa
2017-ben immár második alkalommal lesz Magyarország a Nemzetközi Zöld Hét kizárólagos partnerországa Berlinben, 2017. január 20-29. között. Az erről szóló megállapodást 2016. november 7-én írta alá Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója és Lars Jaeger, a szervező Messe Berlin képviselője. Németország a legjelentősebb külkereskedelmi partnere Magyarországnak a mezőgazdaság és az élelmiszeripar területén, ezért nagy megtiszteltetés, hogy az ország 2010 után ismét az esemény kiemelt résztvevője lehet.
Magyarország 1972 óta vesz részt a világ legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói vásárán, a Nemzetközi Zöld Héten. A megjelenés kitűnő lehetőség arra, hogy Magyarország megmutassa, mekkora fejlődés ment végbe az élelmiszeriparban, a hagyományos-tradicionális termékeken túl milyen új, magas minőségű élelmiszerekből válogathatnak a fogyasztók.
A „Tiszta Forrásból” mottót viselő, mintegy 1700 nm-en megvalósuló partnerországi részvétel a magyar kormány azon törekvésére helyezi a hangsúlyt, hogy a magyar élelmiszerek megbízható forrásból, minőségi alapanyagokból készülnek. A kormányzat ezért döntött már 2011-ben arról, hogy – elsőként a világon – alaptörvényben mondja ki, hogy tilos a GMO köztermesztésbe vonása Magyarországon. A megjelenés másik célja, hogy hazánkat immár ne csak a pörkölt és a gulyás hazájaként ismerjék, hanem megmutathassuk gasztronómiai sokszínűségünket az egészséges és minőségi élelmiszerek piacán. A német fogyasztók körében már sikeres hazai termékek – pl. paprika, akácméz, rétesek, kolbászok – mellett a Zöld Héten az innovatív, egészséges, ökológiai élelmiszerek felvonultatása is cél. A vásárra még korlátozott számban jelentkezhetnek kiállítók, ám csak minőségi, magyar alapanyagokból készült termékekkel.
A 2017. január 20-29-ig tartó vásár alatt nem csak Magyarország, hanem az egész Kárpát-medence gasztronómiai kínálatát megismerhetik a látogatók. Az „Ungarnhalle” névre hallgató magyar pavilon központi eleme a már évek óta nagy népszerűségnek örvendő csárda, amely megújult formában várja az érdeklődőket, körülötte pedig piactér-szerűen helyezkednek majd el a kiállítók. Újdonság lesz még, hogy a látogatók interaktív módon ismerkedhetnek meg az ország gasztronómiai és turisztikai kínálatával, a központi pódiumon pedig autentikus és modern produkciók adnak ízelítőt Magyarország kulturális sokszínűségéből. A kiállításon a Földművelésügyi Minisztérium Borkiválóság programja és a Magyar Turisztikai Ügynökség együttműködésében mutatják be a magyar borokat, a pavilon központi helyén borbár működik majd ízletes és hazai magyar borokkal. Az utóbbi években megnövekedett a magyar borok kedveltsége Németországban, egyre többféle hazai nedűt ismernek a német borkedvelők.
A partnerországi megjelenés nem csak megtiszteltetés, de fontos mérföldköve a nemrégiben elfogadott, Magyarország élelmiszeripari stratégiáját meghatározó Nemzeti Élelmiszergazdasági Programnak is. A koncepció legfőbb célkitűzése, hogy 2050-re a magyar mezőgazdaság, az élelmiszer-feldolgozás és az agráriumhoz kapcsolódó valamennyi gazdasági szektor hozzáadott értéke a nemzetgazdaságon belül elérje a 25%-ot, az agrárexport elérje a 20 milliárd eurót, a főállású mezőgazdasági foglalkoztatottak száma pedig megközelítse a 750 ezer főt. Azzal, hogy 2017-ben Magyarország lehet a Nemzetközi Zöld Hét partnerországa, sokat lendíthet a magyar agártermékek ismertségén és kedveltségén, valamint elősegítheti az exportképes vállalkozások nemzetközi piacra lépését, többek között az organikus és kézműves termékek piacán.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a REWE első 100%-ban növényi alapú élelmiszerüzlete Berlinben
Megnyílt a német REWE első tisztán növényi alapú szupermarketje Berlinben,…
Tovább olvasom >Zöld fordulatra” van szükség az élelmiszerbiztonság területén
Az egészséges és biztonságos élelmiszerek, a GMO-mentesség fenntartása, valamint az…
Tovább olvasom >A technológiára helyezi a hangsúlyt a Fruit Logistica idén
A FRUIT LOGISTICA 2024 a mezőgazdaság digitális forradalmára készül, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >