Bárpult 2017
Kapkodjuk a fejünket, milyen gyorsak a kevert italok világának – többnyire a premiumizationnek nevezett trend jegyében zajló – változásai a fejlett koktélkultúrájú országokban. Az Euromonitor jóslata szerint a luxus égetett szeszes italok fogyasztóinak száma 2020-ig 400 millióval emelkedik, miközben Ázsia, Afrika és a Közép-Kelet szeszfogyasztása 15–25 százalékkal nő.
Mit neveznek idén koktéltrendnek New Yorkban és Miamiban a finedininglovers.com szerint? Íme!
– A mixerek tovább keresik a vendégnek több élményt, több látványosságot nyújtó italkeverési módszereket és alapanyagokat. Mind több színház kerül a pohárba, valamint olyan különlegességek, mint például a ph-érzékeny, citrusfélékkel keveredve színét változtató pillangóborsó, vagy a Szechuan Button nevű virág, amely apró elektromos ütésekkel úgy szúr, mint a pattogós cukorka.
– Az új koktélok sokszor nem is kapnak nevet, íz vagy illat alapján különböztetik meg őket.
– Hangulathoz ajánlanak és kevernek italokat – néhány példa a színkódos változatok közül: piros a bizalomépítéshez, sárga a barátságra, fekete az önfegyelem kedvéért!
– „Többfunkciós” bártenderek állnak a pult mögött: mixerek, akik, ha kell, elvégzik a barista, a sommelier feladatát, és ha kell, kicsit persze pszichológusok is.
– A koktélok megalkotásában szerepet kap a vendég sztoriigénye italáról – vagyis „jól elmesélhető” alapanyagok kerülnek a pohárba, vagy a vendég aznapi élményei ihlette mixek készülnek.
Kell-e magyarázni, mi kell mindehhez: a jó mixer naprakész, képzett, empatikus és intelligens filantróp. Mint a filmeken!. //
Kapcsolódó cikkeink
Az e-kereskedelem trendjei 2024
Mi, az NRC-nél évtizedes távlatban látjuk az e-kereskedelmi trendeket (is),…
Tovább olvasom >Idén a személyre szabottság a kulcsszó a kereskedelemben
Személyre szabottság, mesterséges intelligencia, fenntarthatóság – ezek azok a kulcsszavak,…
Tovább olvasom >Milyen igények befolyásolják a fogyasztók vásárlási döntését?
Az Euromonitor International 2024. évi előrejelzése a mesterséges intelligencia, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >Sör felsőfokon
A BGE Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar magyar sörkultúráról szóló…
Tovább olvasom >Hóna alatt konyhapultjával… – A nap videója
Íme egy profi eszköz főzni tudók kempingezéséhez: a ComplEAT a…
Tovább olvasom >