Bárpult 2017

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 08. 30. 11:25

Kapkodjuk a fejünket, milyen gyorsak a kevert italok világának – többnyire a premiumizationnek nevezett trend jegyében zajló – változásai a fejlett koktélkultúrájú országokban. Az Euromonitor jóslata szerint a luxus égetett szeszes italok fogyasztóinak száma 2020-ig 400 millióval emelkedik, miközben Ázsia, Afrika és a Közép-Kelet szeszfogyasztása 15–25 százalékkal nő.

Mit neveznek idén koktéltrendnek New Yorkban és Miamiban a finedininglovers.com szerint? Íme!

– A mixerek tovább keresik a vendégnek több élményt, több látványosságot nyújtó italkeverési módszereket és alapanyagokat. Mind több színház kerül a pohárba, valamint olyan különlegességek, mint például a ph-érzékeny, citrusfélékkel keveredve színét változtató pillangóborsó, vagy a Szechuan Button nevű virág, amely apró elektromos ütésekkel úgy szúr, mint a pattogós cukorka.

– Az új koktélok sokszor nem is kapnak nevet, íz vagy illat alapján különböztetik meg őket.

– Hangulathoz ajánlanak és kevernek italokat – néhány példa a színkódos változatok közül: piros a bizalomépítéshez, sárga a barátságra, fekete az önfegyelem kedvéért!

– „Többfunkciós” bártenderek állnak a pult mögött: mixerek, akik, ha kell, elvégzik a barista, a sommelier feladatát, és ha kell, kicsit persze pszichológusok is.

– A koktélok megalkotásában szerepet kap a vendég sztoriigénye italáról – vagyis „jól elmesélhető” alapanyagok kerülnek a pohárba, vagy a vendég aznapi élményei ihlette mixek készülnek.

Kell-e magyarázni, mi kell mindehhez: a jó mixer naprakész, képzett, empatikus és intelligens filantróp. Mint a filmeken!. //

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink