Tévedésből szolgálták fel a legendás bort az étteremben
Az angliai Hawksmoor Manchester éttermébe betévedt vendégek a vacsora elfogyasztását egy általuk választott borral kívánták megkoronázni. Véletlenül egy 4,5 ezer fontba (1,67 millió forintba) kerülő vörösbort kaptak az étteremben ahelyett, amit megrendeltek – írja azBBC nyomán az origo.
A szóban forgó bor egy igen drága, 2001-es évjáratú Chateau le Pin Pomerol volt egy 260 fontba (97 ezer forintba) kerülő azonos évjáratú Chateau Pichon Longueville Contesse de Lalande helyett, amit megrendeltek. Vagyis egy tizenhétszer drágább bort szolgáltak fel nekik.
A tévedésre akkor derült fény, amikor még egyet rendeltek belőle, mert annyira ízlett, de már nem volt belőle több. A tévedés oka az lehetett, hogy a két palack eléggé hasonlít egymásra, ahogy azt a BBC riportja be is mutatja.
A Cult Wines online szakportál útmutatója szerint a drága borból mindössze 500 palack készült.
A szüretet „óriási erőfeszítésként” írták le, hozzátéve, hogy a bor „a mély rubin-szilva-lila színe a krém, a cseresznye likőr, a szilva, az édesgyökér, a karamell és az édes pirítós rendkívüli parfümje.” A vivino.com honlapján olvasható vélemények szerint a bor „legendás” és „mítikus”.
Az étterem tulajdonosa a Twitteren annyit reagált a tévedésre, hogy reméli, a vendégek élvezték az estét, a személyzete tagjának meg azt üzeni, hogy fel a fejjel, mindenki tévedhet egyszer és amúgy is jó munkaerőnek tartják.
Bár többen megdícsérték az étterem jófej tulajdonosát, Will Beckettet, volt aki így reagált a Twitteren: „Szeretnék egy asztalt foglalni ma estére, ugyanazzal a pincérrel.” (BBC.com, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Kényelmi, de nem luxus!
Nem csak a nagy élelmiszeripari vállalkozások írják a finger foodok…
Tovább olvasom >MVI-konferencia a SIRHÁ-n
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás első napján – immár hagyományosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
MSZÉSZ: Április 8-ig lehet kitölteni a HOTREC kérdőívet
A HOTREC (európai tagországok szállodai és éttermi szövetségeinek ernyőszervezete) felmérést…
Tovább olvasom >Megint egy Walmart-csokor! – A nap képe
Az amerikai üzletláncból származó „szokásos” képsorozatunk természetesen most sem Walmart-specifikus,…
Tovább olvasom >Fagylalt(kiszerelés?) – A nap videója
Kis fantáziával könnyű elképzelni, hogy így a pultosból is költő…
Tovább olvasom >