Tévedésből szolgálták fel a legendás bort az étteremben
Az angliai Hawksmoor Manchester éttermébe betévedt vendégek a vacsora elfogyasztását egy általuk választott borral kívánták megkoronázni. Véletlenül egy 4,5 ezer fontba (1,67 millió forintba) kerülő vörösbort kaptak az étteremben ahelyett, amit megrendeltek – írja azBBC nyomán az origo.
A szóban forgó bor egy igen drága, 2001-es évjáratú Chateau le Pin Pomerol volt egy 260 fontba (97 ezer forintba) kerülő azonos évjáratú Chateau Pichon Longueville Contesse de Lalande helyett, amit megrendeltek. Vagyis egy tizenhétszer drágább bort szolgáltak fel nekik.
A tévedésre akkor derült fény, amikor még egyet rendeltek belőle, mert annyira ízlett, de már nem volt belőle több. A tévedés oka az lehetett, hogy a két palack eléggé hasonlít egymásra, ahogy azt a BBC riportja be is mutatja.
A Cult Wines online szakportál útmutatója szerint a drága borból mindössze 500 palack készült.
A szüretet „óriási erőfeszítésként” írták le, hozzátéve, hogy a bor „a mély rubin-szilva-lila színe a krém, a cseresznye likőr, a szilva, az édesgyökér, a karamell és az édes pirítós rendkívüli parfümje.” A vivino.com honlapján olvasható vélemények szerint a bor „legendás” és „mítikus”.
Az étterem tulajdonosa a Twitteren annyit reagált a tévedésre, hogy reméli, a vendégek élvezték az estét, a személyzete tagjának meg azt üzeni, hogy fel a fejjel, mindenki tévedhet egyszer és amúgy is jó munkaerőnek tartják.
Bár többen megdícsérték az étterem jófej tulajdonosát, Will Beckettet, volt aki így reagált a Twitteren: „Szeretnék egy asztalt foglalni ma estére, ugyanazzal a pincérrel.” (BBC.com, origo)
Kapcsolódó cikkeink
„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Már közel 30 ezren dolgoznak az idei Nyári Diákmunka Programban
A kormány idén már tizenharmadik alkalommal hirdette meg a fiatalok…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >