Tévedésből szolgálták fel a legendás bort az étteremben
Az angliai Hawksmoor Manchester éttermébe betévedt vendégek a vacsora elfogyasztását egy általuk választott borral kívánták megkoronázni. Véletlenül egy 4,5 ezer fontba (1,67 millió forintba) kerülő vörösbort kaptak az étteremben ahelyett, amit megrendeltek – írja azBBC nyomán az origo.
A szóban forgó bor egy igen drága, 2001-es évjáratú Chateau le Pin Pomerol volt egy 260 fontba (97 ezer forintba) kerülő azonos évjáratú Chateau Pichon Longueville Contesse de Lalande helyett, amit megrendeltek. Vagyis egy tizenhétszer drágább bort szolgáltak fel nekik.
A tévedésre akkor derült fény, amikor még egyet rendeltek belőle, mert annyira ízlett, de már nem volt belőle több. A tévedés oka az lehetett, hogy a két palack eléggé hasonlít egymásra, ahogy azt a BBC riportja be is mutatja.
A Cult Wines online szakportál útmutatója szerint a drága borból mindössze 500 palack készült.
A szüretet „óriási erőfeszítésként” írták le, hozzátéve, hogy a bor „a mély rubin-szilva-lila színe a krém, a cseresznye likőr, a szilva, az édesgyökér, a karamell és az édes pirítós rendkívüli parfümje.” A vivino.com honlapján olvasható vélemények szerint a bor „legendás” és „mítikus”.
Az étterem tulajdonosa a Twitteren annyit reagált a tévedésre, hogy reméli, a vendégek élvezték az estét, a személyzete tagjának meg azt üzeni, hogy fel a fejjel, mindenki tévedhet egyszer és amúgy is jó munkaerőnek tartják.
Bár többen megdícsérték az étterem jófej tulajdonosát, Will Beckettet, volt aki így reagált a Twitteren: „Szeretnék egy asztalt foglalni ma estére, ugyanazzal a pincérrel.” (BBC.com, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nyár a Balatoné
Az idei nyáron a teljes magyarországi vendégéjszakák majdnem harmadát a…
Tovább olvasom >A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a…
Tovább olvasom >A népszerű húsüzlet válasza a túlkeresletre – A nap képe
A prémium alapanyagokat árusító washingtoni Owens Meats feltalálta a frisshús-automatát.
Tovább olvasom >