Tésztát küld az űrbe a Barilla
Az olasz Mezőgazdasági, Élelmiszeripari és Erdészeti Minisztériummal, az Olasz Légierővel és az Axiom Space-szel együttműködésben indul kozmikus utazásra a Barilla tészta a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).
Ezzel a kezdeményezéssel Olaszország arra törekszik, hogy megerősítse az olasz konyha UNESCO szellemi kulturális örökségként való nyilvántartásba vételére irányuló pályázatát.
Ax-3 küldetés keretében mintegy három kilogramm fusillit küld a vállalat a Nemzetközi Űrállomásra még januárban az legénység segítségével, amelynek tagja Walter Villadei, a légierő ezredese is.
Extrém kóstolóteszt
A projekt a Barilla szerint „a valaha volt legextrémebb kóstoló” lesz. A küldetés során a tésztaóriás a legénység néhány tagját érzékszervi kísérletekbe vonja be azzal a céllal, hogy jobban megértse a napjaikat extrém körülmények között töltő űrhajósok táplálkozási igényeit.
Antigravitációs közegben az ételek nyújtotta élmény és az ízek érzékelése nagyon más, mint a Földön, és a Barilla ezt az egyedülálló környezetet igyekszik kihívás elé állítani tésztáival.
A vállalat úgy véli, hogy a tészta, mint széles körben népszerű élelmiszer, „ideális jelölt” az élelmiszerek jövőjének feltárására és megtervezésére.
Űrbe tartó tészta
A Barilla által az űrbe küldött tészta már megfőzve és felmelegítésre készen áll, ugyanis az űrállomáson az ételkészítés során a kész termékeket rehidratálják vagy felmelegítik.
Ráadásul a tészta főzése mikrogravitációban lehetetlen – jegyezte meg a vállalat.
A Barilla K+F csapata azon dolgozik, hogy a recept tükrözze az autentikus olasz ízeket és zamatokat, és még a visszaszámlálás előtt is al dente maradjon.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti Aperol-gyártóüzemét a Campari Olaszországban
Az olasz szeszesital-óriás, a Campari Group 6500 négyzetméterrel bővítette 60…
Tovább olvasom >Gyorsult az infláció Olaszországban márciusban
Olaszországban az előzetes becslés alapján közölt 1,3 százalék helyett 1,2…
Tovább olvasom >Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >