Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 03. 21. 09:35

A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította meg egy Olaszországban, Pisában megrendezett eseményt követően egy tudományos vizsgálat.

Az olasz Nemzeti Kutatási Tanács tanulmánya a Journal of the Science of Food and Agriculture című folyóiratban arról értekezett, hogy a termék minőségével – jelen esetben a jó borral – kapcsolatos elvárások befolyásolják-e azt, hogy az élmény mennyire kellemes.

A kísérletet az olaszországi Pisában megrendezett 2022-es Internet Festivalon végezték, ahol megbízható módszertannal, testen viselhető szenzorok segítségével, élő környezetben mérték a különböző borok által a fogyasztókban kiváltott érzelmeket.

Öt bort vizsgáltak, amelyek közül kettőt a tudósok „hibásnak”, hármat pedig kiválónak neveztek, 50 fogyasztón, izgalmas környezetben élő jazz-zenével a háttérben.

Mind a kérdőívekkel szerzett explicit eredményeket, mind a viselhető szenzorok által rögzített implicit elektrokardiogramm (EKG) eredményeket rögzítették.

A kutatási eredményekre hivatkozva a tanulmány szerzője, Dr. Lucia Billeci, az olasz Nemzeti Kutatási Tanács munkatársa azt állítja, hogy a bor „kétségtelenül jelentős érzelmi reakciót vált ki a fogyasztókból”, és a vizsgált kérdésre adott válasz „sokrétű és a megkóstolt bor minőségétől függ”.

Mint azt a szakember elmondta, borfogyasztás során még a képzetlen fogyasztók is képesek tökéletesen megkülönböztetni a jó borokat a gyengébb minőségű termékektől. Ugyanakkor megállapítást nyert, hogy a jó minőségű borok képesek pozitív érzelmek egész spektrumát kiváltani, különösen akkor, ha a borivás kellemes környezetben háttérzenével párosul.

Összefoglalva a tudósok arról számoltak be, hogy a keretrendszer „minden bizonnyal a jó minőségű borok előnyére vált”, és „pozitív érzelmeket eredményezett az ízlelésben még egyes kevésbé tapasztalt fogyasztók esetében is”.

The Drinks Business

Kapcsolódó cikkeink