Tesco: második szakaszába ért a „növényi alapú termékek” növekedése
A brit Tesco a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet második hullámáról számolt be az értékesítés tavalyi zsugorodása után.

Újra lendületben: az idei évben például a vegán halalternatívák eladása duplájára nőtt a Tescóban
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A Tesco szerint ezt a keresletnövekedést az élelmiszer-fogyasztásuk fölötti nagyobb kontrollra vágyó flexitáriánusok okozzák. A vállalat meglátása szerint a növényi alapú élelmiszerek az évszázad eddig legjelentősebb étkezési trendjét jelentik, és bár az újdonság érzésének alábbhagyásával a kezdeti érdeklődés mérséklődött, most újabb lendületet vett a növényi alapú húsok népszerűségének növekedése.
A növényi alapú húsok előállításának nagyobb költségei és a megélhetési válság eddig az eladások csökkenéséhez vezettek, ám például a vegán halalternatívák eladása 2024 elejétől kezdődően 100%-kal megugrott – állítja a Tesco. A növényi alapú steakek és csirkemell értékesítése – a klasszikus húshelyettesítő tofuéval és tempehével együtt – 20%-kal bővült. A húsmentes burgerekből pedig 10%-kal fogyott több. A legsikeresebbnek a Juicy Marbles’ prémium növényi steakje bizonyult, amelyből a Tesco Valentin-nap előtt 100 ezer szeletet adott el.
Egy, a kiskereskedő megbízásából decemberben 2000 brit felnőtt megkérdezésével zajlott felmérés szerint a válaszadók mintegy fele kevesebb húst fogyaszt, mint öt évvel ezelőtt, 62% hetente 1-2 napig teljesen húsmentesen étkezik. Ezzel egyidejűleg 60% több zöldséget eszik a sültekhez, 73% pedig több leveles zöldet fogyaszt. Emellett a flexitáriánusok visszavettek a húsfogyasztásból, és friss alapanyagokból készítenek egészségesebb ételeket. //
Kapcsolódó cikkeink
Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >