Tesco: második szakaszába ért a „növényi alapú termékek” növekedése
A brit Tesco a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet második hullámáról számolt be az értékesítés tavalyi zsugorodása után.

Újra lendületben: az idei évben például a vegán halalternatívák eladása duplájára nőtt a Tescóban
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A Tesco szerint ezt a keresletnövekedést az élelmiszer-fogyasztásuk fölötti nagyobb kontrollra vágyó flexitáriánusok okozzák. A vállalat meglátása szerint a növényi alapú élelmiszerek az évszázad eddig legjelentősebb étkezési trendjét jelentik, és bár az újdonság érzésének alábbhagyásával a kezdeti érdeklődés mérséklődött, most újabb lendületet vett a növényi alapú húsok népszerűségének növekedése.
A növényi alapú húsok előállításának nagyobb költségei és a megélhetési válság eddig az eladások csökkenéséhez vezettek, ám például a vegán halalternatívák eladása 2024 elejétől kezdődően 100%-kal megugrott – állítja a Tesco. A növényi alapú steakek és csirkemell értékesítése – a klasszikus húshelyettesítő tofuéval és tempehével együtt – 20%-kal bővült. A húsmentes burgerekből pedig 10%-kal fogyott több. A legsikeresebbnek a Juicy Marbles’ prémium növényi steakje bizonyult, amelyből a Tesco Valentin-nap előtt 100 ezer szeletet adott el.
Egy, a kiskereskedő megbízásából decemberben 2000 brit felnőtt megkérdezésével zajlott felmérés szerint a válaszadók mintegy fele kevesebb húst fogyaszt, mint öt évvel ezelőtt, 62% hetente 1-2 napig teljesen húsmentesen étkezik. Ezzel egyidejűleg 60% több zöldséget eszik a sültekhez, 73% pedig több leveles zöldet fogyaszt. Emellett a flexitáriánusok visszavettek a húsfogyasztásból, és friss alapanyagokból készítenek egészségesebb ételeket. //
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >