Tesco: második szakaszába ért a „növényi alapú termékek” növekedése
A brit Tesco a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet második hullámáról számolt be az értékesítés tavalyi zsugorodása után.

Újra lendületben: az idei évben például a vegán halalternatívák eladása duplájára nőtt a Tescóban
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A Tesco szerint ezt a keresletnövekedést az élelmiszer-fogyasztásuk fölötti nagyobb kontrollra vágyó flexitáriánusok okozzák. A vállalat meglátása szerint a növényi alapú élelmiszerek az évszázad eddig legjelentősebb étkezési trendjét jelentik, és bár az újdonság érzésének alábbhagyásával a kezdeti érdeklődés mérséklődött, most újabb lendületet vett a növényi alapú húsok népszerűségének növekedése.
A növényi alapú húsok előállításának nagyobb költségei és a megélhetési válság eddig az eladások csökkenéséhez vezettek, ám például a vegán halalternatívák eladása 2024 elejétől kezdődően 100%-kal megugrott – állítja a Tesco. A növényi alapú steakek és csirkemell értékesítése – a klasszikus húshelyettesítő tofuéval és tempehével együtt – 20%-kal bővült. A húsmentes burgerekből pedig 10%-kal fogyott több. A legsikeresebbnek a Juicy Marbles’ prémium növényi steakje bizonyult, amelyből a Tesco Valentin-nap előtt 100 ezer szeletet adott el.
Egy, a kiskereskedő megbízásából decemberben 2000 brit felnőtt megkérdezésével zajlott felmérés szerint a válaszadók mintegy fele kevesebb húst fogyaszt, mint öt évvel ezelőtt, 62% hetente 1-2 napig teljesen húsmentesen étkezik. Ezzel egyidejűleg 60% több zöldséget eszik a sültekhez, 73% pedig több leveles zöldet fogyaszt. Emellett a flexitáriánusok visszavettek a húsfogyasztásból, és friss alapanyagokból készítenek egészségesebb ételeket. //
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >