Tényekkel alátámasztható esélyegyenlőség az Auchannál
Az esélyegyenlőség az Auchan vállalati kultúrájában és HR politikájában alapvető szerepet játszik. Ez nemcsak olyan kiemelt napokon érvényesül, mint például a mai nőnap, hanem egész évben. Konkrét intézkedésekkel, integrációs programokkal, tréningekkel segítik elő, hogy mindenkinek legyen lehetősége az értékteremtő munkára és a képességeinek, teljesítményének megfelelő pozícióra. Ez megjelenik a foglalkoztatottságban és a nők arányában is.
A nemek aránya a nők felé billen, az aktív állomány 38 százaléka férfi és 62 százaléka nő. Ez nyilván a kiskereskedelemre jellemző munkakörökből is adódik, az azonban már merőben szokatlan a hazai viszonylatban, hogy az aktív vezetői állományban is fej-fej mellett képviseltetik magukat a nemek, sőt az Auchannál még egy picit több is a vezető nő (50.17%), mint a férfi (49,83%). Ezzel szemben középvezetői szinten 30-40% közötti a magyar nők aránya, felsővezetőként azonban már csak 10%. Ez a régióban, a V4 többi országában például 25-28% között mozog.
Természetesen nemcsak a nemek arányát tekintve fordít figyelmet az esélyegyenlőségre az Auchan, hanem a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatására is, ami most már közel 15 évre nyúlik vissza. Jelenleg is többszáz MMK-s munkatársuk van, akiket elsősorban pénztárosként, az e-kereskedelem területén és adminisztratív munkakörökben foglalkoztatnak. Azért, hogy a vállalat biztosítani tudja számukra a feltételeket az értékteremtő munkához, 2010-ben elindították saját integrációs programjukat, amelyben például rájuk szabott pozíciókat is létrehoznak. Ezen kívül érzékenyítő és edukációs tréningeket, rendezvényeket, valamint minikampányokat is tartanak. Aktivitásaikba szakmai partnereket is bevonnak, más civilek mellett rendszeres az együttműködés a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével. Törekvéseiket számos díjjal jutalmazták már, legutóbb Érték Vagy! díjat kapott az Auchan Magyarország az Év Befogadó Munkáltatója kategóriában.
Életkor szerint az aktív állomány többségét (több mint 56%) a 40 és 59 év közötti korosztály adja. A 40 évesnél fiatalabb munkavállalók 34%-ot tesznek ki. Az összes munkatárs 26,5 %-ának van 15 év alatti gyermeke, akik aktívan dolgoznak, ott 23%-os ez az arány. A friss szülőknek kispapa és kismama programot hozott létre a vállalat, de a munkába visszaálló gyermekes munkatársaknak is mindenben segítenek, hogy össze tudják hangolni a munkát és a magánéletet.
„Hiszünk a sokféleségben, abban, hogy a különböző vásárlói igényeknek csakis széles választékkal és egy sokszínű csapattal tudunk megfelelni. Az évben egyetlen egy nap van, a nőnap, amikor a kolléganők nálunk is megkülönböztetett figyelmet kapnak. Egyébként pedig arra törekszünk, hogy az Auchannál mindenki képességei, teljesítménye és rátermettsége alapján töltsön be egy munkakört, a pozíció megszerzésénél csak ez számít”
– hangsúlyozta Széll Hajnalka, az Auchan Magyarország országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Ősz új köntösben: az Auchan minden korosztályt megszólít szezonális kínálatával
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lelki egészség világnapa: minden második dolgozó stresszel küzd, így védekezhetünk a kiégés ellen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tovább bővítette romániai franchise-hálózatát az Auchan
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Exportbajnok innovációval a cukorpiaci kanyarban – budapesti iparági kerekasztal az édességgyártók versenyképességéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >10 éves a MOL Fresh Corner – az olimpiai bajnoktól a Tankcsapdáig mindenki az ország legkedveltebb hot-dogját ünnepli
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Exkluzív vásárlói bulit szervez a Lidl az egyik budapesti üzletébe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >