Tényekkel alátámasztható esélyegyenlőség az Auchannál
Az esélyegyenlőség az Auchan vállalati kultúrájában és HR politikájában alapvető szerepet játszik. Ez nemcsak olyan kiemelt napokon érvényesül, mint például a mai nőnap, hanem egész évben. Konkrét intézkedésekkel, integrációs programokkal, tréningekkel segítik elő, hogy mindenkinek legyen lehetősége az értékteremtő munkára és a képességeinek, teljesítményének megfelelő pozícióra. Ez megjelenik a foglalkoztatottságban és a nők arányában is.
A nemek aránya a nők felé billen, az aktív állomány 38 százaléka férfi és 62 százaléka nő. Ez nyilván a kiskereskedelemre jellemző munkakörökből is adódik, az azonban már merőben szokatlan a hazai viszonylatban, hogy az aktív vezetői állományban is fej-fej mellett képviseltetik magukat a nemek, sőt az Auchannál még egy picit több is a vezető nő (50.17%), mint a férfi (49,83%). Ezzel szemben középvezetői szinten 30-40% közötti a magyar nők aránya, felsővezetőként azonban már csak 10%. Ez a régióban, a V4 többi országában például 25-28% között mozog.
Természetesen nemcsak a nemek arányát tekintve fordít figyelmet az esélyegyenlőségre az Auchan, hanem a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatására is, ami most már közel 15 évre nyúlik vissza. Jelenleg is többszáz MMK-s munkatársuk van, akiket elsősorban pénztárosként, az e-kereskedelem területén és adminisztratív munkakörökben foglalkoztatnak. Azért, hogy a vállalat biztosítani tudja számukra a feltételeket az értékteremtő munkához, 2010-ben elindították saját integrációs programjukat, amelyben például rájuk szabott pozíciókat is létrehoznak. Ezen kívül érzékenyítő és edukációs tréningeket, rendezvényeket, valamint minikampányokat is tartanak. Aktivitásaikba szakmai partnereket is bevonnak, más civilek mellett rendszeres az együttműködés a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével. Törekvéseiket számos díjjal jutalmazták már, legutóbb Érték Vagy! díjat kapott az Auchan Magyarország az Év Befogadó Munkáltatója kategóriában.
Életkor szerint az aktív állomány többségét (több mint 56%) a 40 és 59 év közötti korosztály adja. A 40 évesnél fiatalabb munkavállalók 34%-ot tesznek ki. Az összes munkatárs 26,5 %-ának van 15 év alatti gyermeke, akik aktívan dolgoznak, ott 23%-os ez az arány. A friss szülőknek kispapa és kismama programot hozott létre a vállalat, de a munkába visszaálló gyermekes munkatársaknak is mindenben segítenek, hogy össze tudják hangolni a munkát és a magánéletet.
„Hiszünk a sokféleségben, abban, hogy a különböző vásárlói igényeknek csakis széles választékkal és egy sokszínű csapattal tudunk megfelelni. Az évben egyetlen egy nap van, a nőnap, amikor a kolléganők nálunk is megkülönböztetett figyelmet kapnak. Egyébként pedig arra törekszünk, hogy az Auchannál mindenki képességei, teljesítménye és rátermettsége alapján töltsön be egy munkakört, a pozíció megszerzésénél csak ez számít”
– hangsúlyozta Széll Hajnalka, az Auchan Magyarország országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Diákmunka-trendek 2025: milyen bérekre számíthatnak a dolgozó diákok?
Az idei minimálbér-emelés a diákbérekre is jelentős hatással van, miközben…
Tovább olvasom >A magyarok fele nem szereti a munkahelyét
Két éven belül munkahelyet váltana a magyar munkavállalók fele az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mere Magyarországon: árlista már van, bolt még nincs
A Mere orosz kiskereskedelmi lánc hivatalosan még nem nyitott boltot…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: a GDP-adatok mellett az emberek életét befolyásoló mutatók is kedvezően alakultak
A bruttó hazai terméken (GDP) túl emberi életek vannak, az…
Tovább olvasom >A GDP 2 százalékkal növekedhet 2025-ben
A jelenlegi kilátások szerint 2025-ben 2,3-2,4 százalék körüli GDP-bővüléssel lehet…
Tovább olvasom >