Tej terméktanács: tejtermék csak tisztán állati eredetű lehet
Kizárólag állati eredetű termékek nevezhetők tejterméknek és hozhatóak így kereskedelmi forgalomba az Európai Bíróság döntése szerint – mondta Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn.
Hozzátette: mivel minden tejterméknek van növényi alternatívája, fontos, hogy azokat elkülönítsék a valódi tejtermékektől. Vajnak, tejnek vagy tejfölnek a növényi alapú termékeket nem lehet nevezni – emelte ki. Az uniós bíróság döntése kivételeket is tartalmaz, így például a kókusztej vagy a birsalmasajt elnevezés továbbra is használható.
Harcz Zoltán elmondta: 100-105 forint a nyerstej önköltségi ára literenként, ezt csökkenti a 20-25 forintos agrártámogatás. A tavaly nyári 60-65 forintos literenkénti felvásárlási átlagár jelentette a kétéves válság mélypontját, amit a kvóták kivezetése, és az orosz válság okozott. Idén 90 forint környékén stabilizálódott a tej ára az első öt hónapban.
A magyar tejárak már nem a legalacsonyabbak uniós összevetésben, de a terméktanács elnöke fontosnak nevezte, hogy a termelők elérjék végre az önköltségi árat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >